LLEIDA 18 des. (EUROPA PRESS) -
La Policia Nacional ha desmantellat dos laboratoris a Torrefarrera (Lleida) i Montsó (Osca) en els quals es produïa speed i en els quals ha intervingut 33 quilograms de sulfat d'anfetamina, prop de 700 grams de cocaïna i 98 de marihuana, i diferents productes químics vinculats amb la fabricació d'estupefaents.
Segons ha informat en un comunicat d'aquest dilluns, en el dispositiu policial s'han detingut tres persones, entre ells el considerat 'cuiner' del grup, que regentava una empresa química que utilitzava com a pantalla per dissimular la compra de productes per elaborar la droga.
La investigació va començar el febrer, quan el Cos Nacional de Policia va tenir coneixement que un veí de Lleida comercialitzava substàncies psicotròpiques --sulfat d'anfetamina i speed-- i que era membre actiu d'un presumpte grup criminal assentat a Catalunya.
Van detectar que l'home estava donat d'alta en la Seguretat Social en una empresa de Lleida i que els seu objecte social --comerç de drogueria-- no coincidia amb la dedicació aparent --venda de maquinària de neteja--.
Les perquisicions van aconseguir determinar que aquesta persona era el 'cuiner' que elaborava speed i que un altre treballador de l'empresa es dedicava a transportar droga a altres províncies, al cultiu de marihuana i al blanqueig de capitals mitjançant el 'pitufeo': la divisió de transaccions financeres en diverses de més petites per evitar ser detectada per reguladors o la Justícia.
L'operació policial ha conclòs amb la detenció de tres investigats, la confiscació d'un vehicle d'alta gamma, bàscules, ventiladors, bombones de butà, fogons i un altre material per elaborar droga i dos quaderns manuscrits amb 'receptes' per preparar els estupefaents, així com 2.350 euros en efectiu.
La Policia estima que el grup pretenia tenir capacitat per produir 40 quilos setmanals de sulfat d'anfetamina.