Publicat 24/09/2022 11:25

Pluges i tempestes mantindran aquest dissabte Girona i Barcelona en risc important

Archivo - Imatge de recurs de persones amb paraigües i impermeables que caminen sota la pluja
Rober Solsona - Europa Press - Arxiu

Lleida i Tarragona estaran en avís groc

MADRID, 24 set. (EUROPA PRESS) -

Les pluges fortes o molt fortes i les tempestes, algunes amb calamarsa, mantindran aquest dissabte amb avís de risc meteorolgic diverses províncies del nord-est peninsular a més, també, de les Illes Balears i les illes de Santa Cruz de Tenerife, segons ha informat l'Agncia Estatal de Meteorologia (AEMET).

En concret, el risc per pluges ser important (avís taronja) a Girona, Barcelona i a les illes de Mallorca i Menorca, on es podran acumular més de 40 litres per metre quadrat en 12 hores; mentre que tindran avís groc (risc) Osca, Lleida, Tarragona, Terol, Castelló, Valncia, Alacant, i també Eivissa i Formentera, on es podran recollir uns 15 o 20 litres per metre quadrat en una hora.

La mateixa situació, amb avís groc per pluges, també hi ser a les illes de La Gomera, El Hierro, La Palma i Tenerife, que sumaran a aquest risc els de tempestes i vents, amb ratxes que podran superar els 70 quilmetres per hora.

Així mateix, les tempestes posaran en situació de risc important Mallorca i Menorca i donaran lloc a avís groc a les quatre províncies catalanes, a Osca, Teruel, Castelló, Valncia, Alacant, i també a Eivissa i Formentera.

En general, les precipitacions seran localment fortes aquest dissabte als Pirineus, Catalunya, Comunitat Valenciana, nord de Balears i Canries a conseqüncia de l'arribada d'un nou front atlntic, que cobrir els cels de núvols i deixar precipitacions al nord de Galícia i al Cantbric.

També estar ennuvolat als Pirineus, Catalunya, Comunitat Valenciana i nord de Balears, on es produiran ruixats i tempestes que podran ser localment fortes, tot i que les precipitacions es podran estendre, de manera més feble, amb intervals de núvols, cap al centre de la Península i a la resta de Balears. Les zones on els cels estaran poc ennovulats o amb intervals de núvols seran Andalusia, l'oest de la Meseta i el sud de Galícia.

Quant a l'arxiplag canari, l'AEMET pronostica una jornada de cels ennuvolats o coberts amb precipitacions que s'estendran des del sud-oest cap al nord-est i que podran arribar a produir intensitats localment fortes a Gran Canria i l'oest de l'arxiplag.

Per la seva banda, les temperatures mximes descendiran a les illes Canries, al centre, nord i oest de la Península. Cap a l'est de l'altipl nord cauran de manera notable, al contrari que al sud de l'rea mediterrnia, on pujaran. Mentrestant, les mínimes descendiran a les illes Balears i a l'interior de la meitat nord peninsular i s'esperen pocs canvis a la resta.

A les illes Canries hi haur vents del nord-est que giraran a l'est i creixeran a intervals de fort a l'oest de l'arxiplag; de component nord arribaran els vents al quadrant nord-oest peninsular i a la vall de l'Ebre. A les illes Balears el vent bufar del sud i girar al nord. A l'rea de l'Estret s'esperen vents fluixos variables i que augmentaran a ponent. A la resta els vents bufaran fluixos i variables en general.

Contingut patrocinat