BARCELONA, 24 des. (EUROPA PRESS) -
La Plataforma ciutadana per a una escola inclusiva a Catalunya ha dubtat aquest dijous de l'ambició del projecte de decret de la Conselleria d'Ensenyament per a un sistema educatiu inclusiu, malgrat que té punts en la filosofia amb els quals coincideix.
En un comunicat, ha discrepat del mètode de treball utilitzat pel departament, ja que diu que hi ha hagut reunions amb els representants socials i professionals per parlar del decret, però "sense poder treballar sobre cap esborrany complet".
Ha criticat que el decret s'obrís a la participació de la comunitat educativa, però es fes amb "poca transparència", i s'hagi presentat en un comunicat en unes dates tan poc escolars i sense passar pel Consell Escolar.
Ha remarcat que el decret només tindrà sentit si és realment ambiciós i la plataforma "dubta que ho sigui" amb la informació de la qual disposa, ja que, segons ella, no s'aborda la imprescindible reconversió dels actuals Centres d'Educació Especial (Cee) i no es respecta la decisió de la família.
La plataforma creu que amb el dictamen serà l'administració educativa la que tindrà l'última paraula sobre l'escolarització dels alumnes amb necessitats especials, i ha considerat "imprescindible" que sigui la família qui tingui capacitat de decidir.
Alhora, la plataforma ha considerat que l'escolarització inclusiva "no s'ha d'entendre com un principi o una prioritat, sinó com un dret del nen", com recull la Llei de Drets i Oportunitats de la Infància i l'Adolescència.