BARCELONA, 19 oct. (EUROPA PRESS) -
La il·lustradora catalana Pilarín Bayés ha guanyat el Premi Junceda d'Honor de l'Associació Professional d'Il·lustradors de Catalunya (APIC) en reconeixement a la seva trajectòria "que ha meravellat i acompanyat amb els seus dibuixos diverses generacions".
L'associació ha posat en valor "el seu mestratge i la gran capacitat de plasmar en il·lustracions des de les situacions més íntimes i sensibles a les escenes més complexes i espectaculars", ha assegurat l'APIC en un comunicat, en què es destaca el caràcter, la força i l'energia dels seus personatges.
Bayés compta amb més de mil llibres al llarg de la seva carrera, alguns traduïts a 8 idiomes, i ha estat guardonada amb la Creu de Sant Jordi (1991), la Medalla Serra d'Or (1992) i la Medalla d'Or de la Ciutat de Vic (2011).