Publicat 05/06/2019 19:34CET

El Picasso "fotografiat i fotògraf" centra una exposició a Barcelona

El Picasso "fotografiat i fotgraf" centra una exposició a Barcelona
EUROPA PRESS

És una exhibició "popular amb una mirada alegre" per també d'investigació

BARCELONA, 5 juny (EUROPA PRESS) -

El Museu Picasso de Barcelona descobreix el Picasso "fotografiat i fotgraf" en l'exposició 'Picasso, la mirada del fotgraf', que podr veure's des d'aquest divendres i fins al 24 de setembre al centre, i s'emmarca en el festival PhotoEspaña.

En roda de premsa aquest dimecres, el director del museu, Emmanuel Guigon, ha detallat que l'exposició, de mirada molt alegre i amb un centenar d'imatges, aprofundeix en "el Picasso fotgraf, fent collaboracions amb altres fotgrafs, i sent fotografiat", com a actor del seu propi personatge.

Guigon ha avanat que és una exposició popular amb una mirada molt alegre, per també d'investigació i que constitueix "un relat potic en nou capítols" entorn del lloc més íntim de Picasso: el de la creació.

L'exposició s'emmarca entre dues vessants: recull les obres de fotgrafs que van immortalitzar Picasso com Brassa, René Douglas Duncan, Herbert List, Dora Maar, Man Ray, Arnold Newman i Edward Quinn, a part d'una selecció d'imatges preses pel mateix Picasso, en ocasions per fixar els seus motius pictrics i en altres per documentar el seu propi procés creatiu.

FOTOGRAFIA EN ELS TALLERS

La comissria, Violeta Andrés, ha precisat que com la fotografia en Picasso és un tema molt ampli, l'exhibició s'ha centrat en la seva fotografia en els tallers, on es produeix la creació.

L'exposició arrenca amb una introducció del desplaament de Picasso a Horta de Sant Joan (Tarragona), on es va portar una cmera i va tenir all el seu taller estival, abans de passar als "tallers parisencs" fins al 1919 amb negatius indits, concretament presos en aquest taller i en tallers parisencs el 1910.

Després, l'exposició viatja a un París "més burgs" d'entreguerres amb fotografies preses en el taller de la Rue La Boétie, i després en el taller de Boigeloup en els anys 30, on "va treballar de manera intensiva l'escultura i estructures monumentals".

Després arriba el taller de Guerra en la parisenca Rue des Augustins, on va passar els anys foscos de l'ocupació nazi; posteriorment, l'exposició viatja al període després de la Segona Guerra Mundial, quan es va installar al sud de Frana i en la premsa s'empren moltes fotos, i Andrés ha sintetitzat que l'exposició tracta sobre "Picasso al davant, darrere de la cmera, protagonista, model i actor".

L'exposició constata com Picasso va practicar la fotografia i va experimentar amb reconeguts fotgrafs de professió: "Picasso és un ull, una mirada, i abans de tot necessita crear i experimentar. I va experimentar amb la tcnica fotogrfica com amb qualsevol altra tcnica".

Respecte a les fotografies que li van fer prestigiosos fotgrafs de l'poca, Andrés ha afegit que Picasso era fotognic, i des de molt jove tenia conscincia d'aix, de manera que "posava en escena un personatge".

En unes instantnies juga a ser pintor --pintant d'una manera que els experts saben que no practicava--, i en unes altres posa com un boxador, mostrant-se com un "conqueridor".

Les fotografies procedeixen del fons del Musée National Picasso-Paris, dels fons del museu barceloní i de colleccions particulars de Nick de Morgoli i Leopoldo Pomés.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés