Publicat 13/03/2014 15:23

El pavelló Mies van der Rohe torna als seus orígens amb una intervenció "minimalista"

El fotógrafo Jordi Bernadó en el pabellón Mies van der Rohe
EUROPA PRESS

BARCELONA, 13 març (EUROPA PRESS) -

El pavelló Mies van der Rohe ha tornat als orígens amb els quals l'arquitecte contemporani alemany va concebre l'edifici, en el marc d'una intervenció "minimalista" liderada pel fotògraf Jordi Bernadó, que ha consistit a treure les portes de l'edifici que va representar Alemanya a l'Exposició Universal del 1929.

La directora de la Fundació Mies van der Rohe, Giovanna Carnevali, ha destacat la mirada del fotògraf, del qual ha ressaltat la seva "sensibilitat de llegir la lletra menuda", després d'observar que a les primeres fotos originals de la instal·lació no hi havia portes.

"És una intervenció molt minimal, però per al meu és molt radical, és símbol de l'arquitectura moderna", ha assegurat la directora de la fundació, que ha assenyalat que aquesta intervenció de Bernadó, que es podrà veure fins el 21 d'abril, obre un cicle d'activitats amb artistes.

"Bernadó m'ha ensenyat a mirar; cal aprendre a mirar, no és tan evident i banal, ja que la realitat no és el que sembla", ha subratllat Carnevali, per justificar la conclusió del fotògraf 'les portes sobren'.

'Pavelló Mies van der Rohe. Segona reconstrucció' ha estat presentada aquest divendres amb la Fundació Banc Sabadell, en un acte que reivindica la mirada del fotògraf i reflexiona sobre el pensament i la mirada que va tenir l'arquitecte als anys 30, quan es va permetre que el pavelló pogués ser fotografiat sense portes.

"Aparentment es tracta d'un sol gest", però després de dos 'a prioris', com són el fet que ell discrepa de l'opinió de portar a terme una intervenció invasiva al pavelló, i que ell volia trobar una solució des del punt de vista fotogràfic.

Ha admès que la seva mirada de les fotografies ha estat molt semblant a la d'un historiador, i ha estat aquesta la que li va permetre adonar-se que l'edifici tal com va ser ideat per l'arquitecte no tenia portes, el que guanya força com a hipòtesi principal.

Mies partia de la idea que la construcció no perduraria en el temps, i només quedaria la idea i les seves imatges, i ara Bernadó (Lleida, 1966) ha interpretat els plànols i imatges del pavelló.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés