Publicat 26/02/2014 13:51

El Passeig de Gràcia impulsarà 65 activitats per atreure més turisme

Presentación de un plan de marketing comercial de Passeig de Gràcia
EUROPA PRESS

Un autobús connectarà amb el port per augmentar l'afluència de creueristes

BARCELONA, 26 febr. (EUROPA PRESS) -

L'Associació d'Amics del Passeig de Gràcia (APG) posarà en marxa 65 activitats, 11 d'elles aquest any i el següent, per atreure turisme nacional i internacional i convertir el carrer en un referent a Barcelona, dins d'un Pla de màrqueting comercial i turístic pioner.

Així ho han explicat aquest dimecres en roda de premsa el president de l'APG, Lluís Sans; la directora general de comerç interior del Ministeri d'Economia i Competitivitat, Carmen Cárdeno, que ha advocat per un "tractament singular" per a aquest epicentre turístic; la de competitivitat i formació de la Cambra de Comerç, Maria Segarra, la institució de la qual ha vehiculat els 30.000 euros estatals per desenvolupar el pla, i la consultora que ho ha elaborat, Montse Arnau.

La iniciativa, que es posarà en marxa per setmana santa i té la col·laboració de l'Ajuntament i la Generalitat, abraça els àmbits cultural, comercial, hoteler, gastronòmic, d'oci i d'estil de vida amb vistes a "enfortir el prestigi d'aquest carrer i de la ciutat" i convertir el passeig en visita obligada a Barcelona, ha remarcat Arnau.

La iniciativa es dirigeix a parelles, famílies i solters d'entre 25 i 65 anys i amb un nivell cultural i adquisitiu alt i mitjà-alt procedents de mercats emergents, com la Xina, Rússia i el sud-est Asiàtic, i consolidats, incloent EUA, el Canadà i Japó.

Sans ha remarcat que el passeig concentra el 27% de la despesa comercial de turistes extracomunitaris a Espanya, i ha explicat que les botigues poden sumar-se al pla abonant 1.500 euros anuals, un 20% menys fins al 30 de març.

THESHOPPINK BUS

Entre les iniciatives que es posaran en marxa a curt termini destaquen TheShopPink Bus, un autobús llançadora dirigit als creueristes que funcionarà durant 100 dies l'any i connectarà el port de Barcelona amb el Passeig de Gràcia.

"Poquíssims creueristes arriben al Passeig de Gràcia i és una anomalia que volem corregir", ha afirmat Sans, i ha assenyalat que el servei es posarà en marxa aquest any entre Setmana Santa i octubre i que el seu cost --de 6 euros l'anada i 10 la volta-- es recuperarà amb la primera compra per valor de 100 euros en aquest carrer.

El pla oferirà paquets d'activitats a mida --amb o sense allotjament--, com les compres amb un assistent personal, a més de distribuir un 'Welcome Pack Card' pel turisme de negocis, que es distribuirà en hotels i suposarà tractes preferents i invitacions a propostes culturals, i l'APG difondrà la marca Passeig de Gràcia a fires i esdeveniments internacionals, a través de l'Agència Catalana de Turisme i Turisme de Barcelona.

Completen les accions prioritàries un mapa turístic de disseny; un logotip amb la forma de les rajola; una web i una 'app' informatives, així com informadors urbans i una senyalització específica, que es desplegaran a partir de 2015.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés