Un autobús connectarà amb el port per augmentar l'afluència de creueristes
BARCELONA, 26 febr. (EUROPA PRESS) -
L'Associació d'Amics del Passeig de Gràcia (APG) posarà en marxa 65 activitats, 11 d'elles aquest any i el següent, per atreure turisme nacional i internacional i convertir el carrer en un referent a Barcelona, dins d'un Pla de màrqueting comercial i turístic pioner.
Així ho han explicat aquest dimecres en roda de premsa el president de l'APG, Lluís Sans; la directora general de comerç interior del Ministeri d'Economia i Competitivitat, Carmen Cárdeno, que ha advocat per un "tractament singular" per a aquest epicentre turístic; la de competitivitat i formació de la Cambra de Comerç, Maria Segarra, la institució de la qual ha vehiculat els 30.000 euros estatals per desenvolupar el pla, i la consultora que ho ha elaborat, Montse Arnau.
La iniciativa, que es posarà en marxa per setmana santa i té la col·laboració de l'Ajuntament i la Generalitat, abraça els àmbits cultural, comercial, hoteler, gastronòmic, d'oci i d'estil de vida amb vistes a "enfortir el prestigi d'aquest carrer i de la ciutat" i convertir el passeig en visita obligada a Barcelona, ha remarcat Arnau.
La iniciativa es dirigeix a parelles, famílies i solters d'entre 25 i 65 anys i amb un nivell cultural i adquisitiu alt i mitjà-alt procedents de mercats emergents, com la Xina, Rússia i el sud-est Asiàtic, i consolidats, incloent EUA, el Canadà i Japó.
Sans ha remarcat que el passeig concentra el 27% de la despesa comercial de turistes extracomunitaris a Espanya, i ha explicat que les botigues poden sumar-se al pla abonant 1.500 euros anuals, un 20% menys fins al 30 de març.
THESHOPPINK BUS
Entre les iniciatives que es posaran en marxa a curt termini destaquen TheShopPink Bus, un autobús llançadora dirigit als creueristes que funcionarà durant 100 dies l'any i connectarà el port de Barcelona amb el Passeig de Gràcia.
"Poquíssims creueristes arriben al Passeig de Gràcia i és una anomalia que volem corregir", ha afirmat Sans, i ha assenyalat que el servei es posarà en marxa aquest any entre Setmana Santa i octubre i que el seu cost --de 6 euros l'anada i 10 la volta-- es recuperarà amb la primera compra per valor de 100 euros en aquest carrer.
El pla oferirà paquets d'activitats a mida --amb o sense allotjament--, com les compres amb un assistent personal, a més de distribuir un 'Welcome Pack Card' pel turisme de negocis, que es distribuirà en hotels i suposarà tractes preferents i invitacions a propostes culturals, i l'APG difondrà la marca Passeig de Gràcia a fires i esdeveniments internacionals, a través de l'Agència Catalana de Turisme i Turisme de Barcelona.
Completen les accions prioritàries un mapa turístic de disseny; un logotip amb la forma de les rajola; una web i una 'app' informatives, així com informadors urbans i una senyalització específica, que es desplegaran a partir de 2015.