El 89% de visitants són estrangers i 13.700 persones entren gratis amb el carnet Gaudir+BCN
BARCELONA, 27 Feb. (EUROPA PRESS) -
La zona monumental del Park Güell va rebre l'any passat 2,59 milions de visites, un 70% menys respecte a l'any anterior, a causa de la nova regulació de l'espai que cobra per l'accés, han informat l'Ajuntament i el parc aquest divendres en un comunicat.
Ha recordat que l'octubre del 2013 es va aprovar la nova regulació per a desmassificar el parc i afavorir la seva conservació, objectiu que considera que ha aconseguit al reduir els visitants, que el 2013 van arribar als 9 milions, una xifra "totalment inassumible".
Els ingressos obtinguts durant l'any passat superen els 14,3 milions d'euros, mentre que l'activitat de regulació ha generat 7,8 milions de despesa; la tornada a la ciutat, al parc i al seu entorn se situa en 5,4 milions en concepte de cànon i inversions realitzades.
Assegura que "les xifres mostren que s'han aconseguit els objectes marcats, s'ha racionalitzat l'afluència de públic i s'han resolt els reptes de sostenibilitat de l'espai".
PERFIL DELS VISITANTS
El 89% de visitants provenen de l'estranger, i els de la UE són un 35% del total, entre els quals destaquen els italians i francesos, seguits pels britànics, els alemanys i els portuguesos.
Els espanyols representen un 11% dels visitants totals, un 6% prové de països d'Europa que no formen part de la UE i un 6% és originari de Rússia, mentre que un 16% és de Sud-amèrica, un 7% de Nord-amèrica, un 4% de la Xina i un 3% del Japó.
Uns 132.000 veïns i escolars han accedit gratuïtament a la zona monumental en disposar d'un carnet de lliure accés --s'han expedit gairebé 50.000-- i 13.734 membres de Gaudir+BCN també han pogut entrar sense pagar entrada.
65.104 alumnes de 1.502 escoles han accedit gratuïtament a l'espai a l'adherir-se al programa 'El Park Güell i les escoles', que vol fomentar les visites culturals a l'espai.
Els visitants de la zona monumental del parc ho van valorar amb un 8,1 sobre 10 l'espai, alguna cosa que "demostra que les mesures han millorat l'experiència del visitant".