Publicat 05/08/2019 10:53

Paco Azorín estrena aquest dilluns a Peralada una 'Traviata' contempornia i feminista

Ekaterina Bakanova i Ulisses Mrida (arxiu)
EUROPA PRESS - Archivo

GIRONA, 5 ago. (EUROPA PRESS) -

El Festival Castell de Peralada (Girona) estrenar aquest dilluns, amb una altra funció aquest dimecres, la seva producció prpia de 'La traviata', de Giuseppe Verdi, amb la direcció escnica de Paco Azorín, que ha creat una producció contempornia i feminista, sota els ulls d'una dona alliberada.

En una roda de premsa recent, Azorín ja va avisar que aquesta producció ser molt contempornia i es desmarcar de la mateixa lectura de sempre, i va destacar la seva voluntat de transmetre el que ell va sentir davant la seva primera pera.

Així mateix, ser una 'Traviata' feminista, cosa que el director ha extret de les seves collaboracions amb Carme Portaceli, qui li ha ensenyat a veure el món amb els ulls de les dones.

Per a Azorín, aquesta pera tradicionalment es mira amb els ulls dels homes, cosa que, al seu parer, al segle XXI no pot ser així, ni tampoc que la dona estigui castigada en aquesta producció; així que, en la seva versió, vol donar una segona oportunitat a la dona i que aquesta sigui sempre lliure i que porti el timó de la seva vida de principi a fi.

UNA ESCENA AL VOLTANT DEL JOC

Pel que fa a l'espai escnic, ha dit que es desenvolupa en un lloc de festa estilitzat, amb billars, en el qual rau la idea del joc, i la fortuna i l'infortuni en funció de l'amor, amb una plataforma que es va elevant fins a convertir-se en una paret vertical.

Després del segon acte, l'escenari queda dividit en dos plans d'acció: a sota, transcorre la realitat; a dalt, el pensament, els desitjos i les passions, en una pera que Azorín ha dissenyat com una gran histria d'amor.

INSPIRADA EN GEORGE SAND

Per al vestuari i l'esperit femení, Azorín s'ha inspirat en la baronessa i escriptora francesa George Sand que, per accedir a la intellectualitat de la seva poca, s'havia de vestir d'home i posar-se pantalons.

El dissenyador de vestuari, el modista Ulises Mérida, ha tingut carta blanca d'Azorín per desenvolupar les seves propostes, basades en una imatge de la dona segura, lliure, sense seguir les tendncies i propietria dels seus actes.

El resultat és un vestuari que acompanya aquest discurs d'una manera unnime, sense dissenys de primera o de segona, sinó que tot l'elenc té un vestuari amb un colorisme molt marcat.

La soprano Ekaterina Bakanova, que acaba d'interpretar aquest mateix paper a Florncia, Vencia (Itlia) i Dresden (Alemanya), ser l'encarregada d'interpretar aquest paper com un desafiament grcies a les seves idees noves.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés