Sígfrid Gras (TV3) ha avançat que es recuperarà la Festa dels Súpers
SANT JOAN DESPÍ (BARCELONA), 28 set. (EUROPA PRESS) -
El nou canal Súper 3, SX3, que arrencarà el dilluns 10 d'octubre, serà "digital first", inclourà dos espais de continguts (l'S3 per a la infància i l'X3 per a nens més grans i preadolescents) i englobarà tant la televisió com la ràdio i el podcast.
En la presentació d'aquest dimecres, la presidenta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Rosa Romà, ha destacat aquesta aposta de la CCMA per al públic infantil, amb la qual pretenen fer "un pas endavant" i que el Súper 3 no sigui només un canal de televisió, sinó una plataforma audiovisual amb continguts en català que es puguin mirar des de qualsevol dispositiu i en qualsevol moment.
El nou SX3 serà transmèdia i apostarà per les noves formes de consum de continguts, amb una aplicació nova per a televisors intel·ligents, i una altra per a mòbils i tauleta; un web nou; canals per les xarxes socials; un canal 24 hores en alta definició, i oferta sonora amb el podcast.
TV3 I CATALUNYA RÀDIO
El director de TV3, Sígfrid Gras, ha assegurat que els més petits "feia temps que eren orfes de continguts", per la qual cosa veu necessari crear nous referents per a joves i nens, i ha avançat que es recuperarà la Festa dels Súpers, tot i que el nom podria canviar.
El director de Catalunya Ràdio, Jordi Broda, ha dit que l'emissora també s'implicarà en el canal i que generaran "nous continguts d'àudio en català" que s'integraran en la plataforma.
La cap d'Infantils de TV3, Laia Servera, ha destacat la reformulació global del canal, que apostarà per les xarxes socials: "Intentarem i farem tot el que puguem per aconseguir que els nens i nenes siguin el centre, perquè sinó no aconseguirem tornar a ser atractius".
OFERTA INFANTIL
El canal comptarà amb dos espais diferenciats en funció dels públics: per als més petits, hi haurà l'espai S3 amb una oferta de continguts "més acollidora", de formes arrodonides i amb molta música, i amb un disseny de logotips inspirats en les figures tradicionals dels jocs de fusta.
En aquest espai hi haurà programes com: 'Uau Ca Kau' amb titelles, humor i música composta per membres d'Els Catarres; 'El falalà', amb el qual els nens podran aprendre cançons tradicionals catalanes amb animals en 3D; i 'Titó', "l'únic amb una persona de carn i os", amb qui els nens podran conèixer llocs de Catalunya.
També a l'S3 es mantindran "clàssics" de la cadena, com 'Una mà de contes', 'Les tres bessones', 'L'abella Maia' i 'Mic', i apostes noves, com 'L'hora de berenar', 'Jasmine & Jambo' i 'Numberblocks'.
X3
La cadena oferirà l'X3 per als nens més grans i preadolescents, que no només tindrà continguts d'animació, sinó "propostes més arriscades, videojocs, xarxes socials, i molta més digitalització", i els programes comptaran amb més persones reals, a part d'animació.
Entre les ofertes d'aquest espai hi ha 'Random', un programa presentat per David Itsme i Maria Bouabdellah, que tindrà col·laboradors i que farà un recorregut per temes i formats com la música, els videojocs, l'anime o les tendències de les xarxes socials, a més de ser un espai obert al debat i a l'esperit crític.
Altres continguts seran la ficció transmedia 'Projecte Beta', l'aventura interactiva 'Lara i Kali', el concurs d'entreteniment 'Influenx3r', i el programa 'L'hora boomer', amb el qual "es recuperaran espais mítics" de la cadena.
"DONAR RESPOSTA" A NENS I FAMÍLIES
La directora d'innovació, recerca i estratègia digital, Cristina Villà, ha explicat que aquest canal és el que "els nens més petits, els més joves i les famílies estan esperant per tenir un espai segur amb continguts de qualitat".
L'adjunta a la Direcció de Mitjans Digitals de la CCMA, Geni de Vilar, ha valorat l'aposta digital i multiplataforma del nou canal per "respondre als diferents moments" en què es puguin trobar els nens, des de mirar la televisió fins a consumir continguts en un mòbil o una tauleta.