BARCELONA 10 set. (EUROPA PRESS) -
El nou inspector general de l'Exèrcit de Terra, el tinent general Ricardo Álvarez-Espejo García, ha instat les Forces Armades a "ser molt fortes en la pau" per portar a terme amb força i eficàcia les missions internacionals.
Ho ha dit aquest dimarts a l'acte de la seva presa de possessió celebrada al Palau de la Capitanía de Barcelona, on ha prestat jurament davant del general Jaime Domínguez Buj; la delegada del Govern a Catalunya, Llanos de Luna; la vicepresidenta del Govern, Joana Ortega, i el comissari en cap dels Mossos d'Esquadra, Josep Lluís Trapero, entre d'altres.
Álvarez-Espejo, que va rellevar l'1 d'agost el tinent general José Manuel Muñoz --que va passar a situació de reserva--, ha demanat a la societat civil i al personal militar que naveguin "en un mateix vaixell", i que treballin conjuntament, doncs es viuen moments difícils.
També ha afirmat que l'Exèrcit i, en particular, la Inspecció General de l'Exèrcit (Ige) --que ja dirigeix i que té les competències d'infraestructura, manteniment, seguretat de les casernes i protecció mediambiental-- han de ser "un exemple per a la ciutadania", sobretot per a aquells que més pateixen les conseqüències de la crisi.
PRIORITATS
Dins de les seves prioritats, ha destacat implantar un nou sistema d'alimentació controlat per l'Ige, el desenvolupament dels acords marcs de neteja, seguretat i energia elèctrica, i la completa implantació del Sistema de Prevenció de Riscos Laborals.
A més, Álvarez-Espejo ha assenyalat la necessitat de consolidar les eines informàtiques de l'Exèrcit, perquè el Govern espanyol tingui un control "eficient" del sistema.
Respecte a les infraestructures i instal·lacions, ha declarat que cal seguir racionalitzant per "adaptar-se i modernitzar-se", i ha qualificat l'Exèrcit com una institució pionera i exemplar.
REDUCCIÓ DEL PRESSUPOST
En el seu parlament, el general Jaime Domínguez ha declarat que les retallades en el pressupost militar "obliguen a reduir" en tot el que afecta a la instrucció i operació de les activitats.
Domínguez ha alabat l'experiència del nou inspector general per ser "la persona idònia" per aconseguir la sinergia entre l'Exèrcit i la societat, i ha afirmat que tot el cos confia plenament en les seves possibilitats.