Publicat 12/12/2014 12:23

El nou director del Santa Mònica aposta per la creativitat i la cultura digital

J.Reus y J.Sellas
EUROPA PRESS

BARCELONA, 12 des. (EUROPA PRESS) -

El nou director del Centre d'Arts Mònica de Barcelona, Centre de la Creativitat, Jaume Reus, ha projectat aquest divendres un mandat de dos anys basat en la creativitat pluridisciplinària i la cultura digital.

En una roda de premsa de la institució, Reus ha comentat que "un dels temes més importants serà col·laborar amb coses que s'estan fent", tot i que ha dit que al gener serà quan concretarà la seva programació fins al juny amb noms d'artistes i col·laboracions, dins d'una transició tranquil·la.

Reus s'ha proposat l'"agilitat suficient" com per incorporar nous projectes, així com no esperar que els creadors vagin al centre sinó ser actius en la recerca de tendències i iniciatives.

El mandat durarà dos anys, un termini que té una pròrroga prevista de dos anys més: "Crec que si ho faig més o menys bé es pot prorrogar, en dos anys es pot fer el que es poden es poden iniciar noves línies d'actuació, però hi ha projectes que necessiten més temps".

Les seves línies d'actuació passen per la creació arriscada, pluridisciplinària, transversal i d'excel·lència, parant especial atenció a les xarxes de creació i a la difusió i implicació del ciutadà, tot això emparat en els eixos d'aparador, reflexió, connexió, formació i assessorament, a més de comunicació.

L'objectiu és que el centre sigui un mediador d'un nou perfil de gestió cultural sensible als canvis i processos de la societat, de manera que l'espai es converteixi en una plataforma per a la cultura participativa com un lloc per transmetre i compartir el coneixement.

Tot aquest imaginari es concretarà en l'optimització de l'estructura i la generació d'un treball en xarxa que racionalitzi els recursos. Es pretén donar a conèixer la creació contemporània convertint-se en un punt de trobada de creadors, empreses i equipaments públics i privats; contribuir a la circulació i difusió de les produccions artístiques, i potenciar el treball en xarxa amb altres agents.

Amb uns dos milions d'euros de pressupost per al 2015 --a l'espera que s'aprovi--, el seu projecte també passa per col·laborar amb les universitats, institucions, instituts d'investigació, centres de producció i difusió, empreses i mitjans de comunicació, a més de col·laborar amb el desplegament de les línies d'actuació de la Conselleria de Cultura.

D'aquesta manera, el Santa Mònica serà "un espai d'experimentació, risc, valentia i atreviment", i els tres eixos que es potenciaran seran el social, el local i el mòbil, ha afegit Reus, que també ha comentat la possibilitat de fer producció pròpia.

"COMUNICAR MÉS"

Un dels reptes del centre és "comunicar més" davant de la gran allau de gent que passa per davant del seu edifici, i fer-se visible així als ciutadans, ha apuntat Reus, que ha suggerit reconsiderar la implementació de projeccions, pantalles amb piulades i neons.

El director de Creació de la Conselleria de Cultura, Jordi Sellas, ha comentat --davant de la presentació d'11 candidats al concurs públic-- que és més important la qualitat que la quantitat, i ha sintetitzat que aquest projecte és "articulador d'activitats que estan passant al voltant del país".

El centre va rebre el 2012 un total de 117.000 visitants; 104.000, el 2013, i 131.000 --fins a finals de novembre del 2014--, unes dades "positives", ha apuntat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés