BARCELONA 3 oct. (EUROPA PRESS) -
El nou director artístic del Gran Teatre del Liceu de Barcelona que ha de substituir l'actual, Joan Matabosch, fitxat pel Teatro Real, se seleccionarà per mitjà d'un concurs de mèrits, segons ha avançat aquest dijous el conseller de Cultura de la Generalitat, Ferran Mascarell.
Mascarell ha explicat que el nou director artístic se seleccionarà per concurs, i no "amb el model d'amic d'algú", en un assumpte que estarà resolt en un període d'entre dos i sis mesos.
"No ens ha anat malament amb els concursos de l'MNAC i del TNC", ha dit el conseller en declaracions als mitjans, que ha remarcat que Matabosch encara ocuparà el càrrec fins al 31 de desembre d'aquest any i que ha deixat preparades dues temporades i mitja.
Pel que fa al nomenament del nou director general del centre --càrrec per al qual sona Roger Guasch i que s'anunciarà aquest divendres a la reunió del Patronat del Gran Teatre del Liceu-- el conseller ha assegurat que aquest haurà de saber sobre "direcció, patrocini i finançament", amb una gran varietat d'habilitats.
"Que no sigui un gran coneixedor d'òpera no és determinant", ha dit el conseller lamentant que hi hagi prejudicis sobre la formació dels directors generals, i posant com a exemple que un director d'hospital no necessàriament ha de ser metge.