BARCELONA 29 des. (EUROPA PRESS) -
El nombre de nens de 10 a 15 anys amb mòbil a Catalunya ha disminuït aquest 2014 respecte al 2012, amb un 57,8% i un 63,2% respectivament, a causa d'un ajust dels pressupostos domèstics familiars durant la crisi, segons dades de l'Institut Nacional d'Estadística (INE) recollits per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) en un comunicat.
El professor de la UOC Julio Meneses ha alertat de la incidència del context socioeconòmic de recessió i crisi, que "reflecteix la desigualtat d'oportunitats i condiciona la relació dels nens amb la tecnologia", una relació a la qual també afecta l'edat, ja que el 23% de nens de 10 anys que tenen mòbil augmenta fins a un 90% en el cas dels que tenen 15 anys.
També ha destacat que el percentatge de menors amb mòbils és més baix entre famílies espanyoles amb menys ingressos mensuals nets, ja que "un 44,2% dels nens de 10 a 15 anys que formen part de llars amb ingressos inferiors a 900 euros mensuals no tenen mòbil", ha afirmat.