Publicat 24/01/2024 11:52

El nivell educatiu de les famílies influeix en l'aprenentatge de l'anglès, segons un estudi

Les investigadores de la UB Carme Muñoz i Elsa Tragant
UB

Els que estudien anglès com a extraescolar o tenen contactes en aquesta llengua obtenen millor nota

BARCELONA, 24 gen. (EUROPA PRESS) -

Un estudi de la Universitat de Barcelona (UB) ha mostrat que el nivell educatiu de les famílies, l'aptitud lingüística dels alumnes o les classes extraescolars durant l'ESO són "factors rellevants" per aprendre amb èxit l'anglès a l'escola.

Es tracta d'una de les conclusions d'aquesta investigació de dues professores de la UB, Carme Muñoz i Elsa Tragant, que es publica en l'obra 'Ten years of English language learning at school' (Palgrave Macmillan, 2023), ha informat la universitat en un comunicat d'aquest dimecres.

Les investigadores han analitzat l'evolució, des de primer fins a sisè de primària, de les competències en anglès de 140 alumnes, i n'han seguit gairebé una trentena fins al final de l'ESO, en un total de 13 escoles de Catalunya, majoritàriament públiques.

Segons els resultats, els alumnes de secundària que estudien anglès fora de l'escola o tenen contactes en aquesta llengua "obtenen millors resultats que els que no ho fan".

Els estudiants amb pares més proclius a participar en el procés educatiu dels seus fills obtenen millors resultats en anglès, i les famílies amb un nivell educatiu alt "animen els nens a progressar en l'aprenentatge de l'idioma i els acompanyen en el procés", bé sigui amb sèries o llibres en anglès o altres activitats.

ACOMPANYAMENT

Aquells alumnes que creixen en entorns familiars menys favorables i amb menys estudis es veuen menys incentivats a aprendre l'idioma: "Quan l'acompanyament i l'estimulació dels pares és reduït, els estudiants ho noten negativament, i aquesta diferència entre entorns familiars favorables i menys favorables s'eixampla a mesura que passen els cursos".

A més, les classes d'anglès fora de l'escola també són un factor clau per al seu aprenentatge, ja que la majoria d'alumnes que van obtenir les millors notes d'anglès al final de secundària "són els que van començar a fer anglès extraescolar a partir de quart de primària o bé en algun moment de l'ESO.

Aquesta investigació ha estat l'"estudi longitudinal més important" realitzat a Catalunya sobre l'aprenentatge de terceres llengües, i s'ha dut a terme amb el suport del British Council, el programa Lifelong Learning de la Comissió Europea i RecerCaixa.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés