Actualitzat 15/03/2014 13:23

Neix una promotora que programa els concerts votats pels fans

BARCELONA, 15 març (EUROPA PRESS) -

El sector de les empreses promotores de concerts acull la nova companyia Cooncert, el sistema de programació de la qual consisteix a promoure que els fans votin per demanar els concerts que desitgen veure, reduint els riscos i adaptant-se més als gustos del públic.

Segons ha explicat a Europa Press un dels cofundadors, Pau Corbalán, es tracta d'un sistema molt innovador al sector, que només troba parangó al Brasil, i que s'ha establert a Barcelona i Madrid, amb aspiracions a continuar després per ciutats com Bilbao, València, Màlaga o Granada.

"Som una promotora social perquè volem incentivar i democratitzar la participació dels fans", ha explicat Corbalán, ja que fins ara eren els últims a la cadena, ha esmentat, a més d'apostar per un sistema que minimitza els riscos de l'empresari i fa viable l'organització d'un concert.

La seva intenció és que els fans puguin elegir quins concerts desitgen veure a la seva ciutat, de manera que n'hi ha prou amb penjar a la seva web una proposta i que aquesta aconsegueixi, com a mínim, un centenar de vots sense cap compromís, en part gràcies a la viralització a les xarxes socials.

Com següent pas, la promotora oficialitza un concert amb una data i les entrades i els fans que ho desitgen l'adquireixen amb la condició que si no se supera un mínim d'entrades el concert no es farà i se li tornarà els diners "sense comissions".

De fet, aquest és l'únic risc financer que corre l'empresa -- costejar les transferències bancàries--, ha explicat Corbalán, ja que al tractar-se d'artistes més accessibles, aquests no demanen paga i senyal amb tanta antelació i la promotora pot provar a organitzar el concert i permetre's no fer-ho.

Aquest sistema de venda d'entrades compte a més amb l'incentiu que qui proposa un concert que acaba celebrant-se podrà conèixer a l'artista en qüestió, mentre que els qui ho votin tindran descomptes a l'activar-se la compra d'entrades.

Tot i que aquest model no es posa límits, el seu àmbit és el de les bandes nacionals i internacionals més emergents, les que no són habitualment contractades per les grans promotores, però que tenen demanda a Espanya, i sempre són 'telonejades' per grups locals amb la finalitat d'impulsar-los.

Sota aquest sistema, Cooncert ja ha organitzat a la sala Music Hall de Barcelona un concert de l'escocesa Rachel Sermanni amb Ramon Miravet com a teloner, així com un recital a Sidecar dels russos Motorama --al costat dels catalans Valius--, i aquest abril ha organitzat un concert de Nathaniel Rateliff amb Laia Vehí precedint-lo --i del qual queden només 20 entrades disponibles--.

Algunes de les propostes en fase de votació són, per exemple, la de l'islandès Òlafur Arnalds, que va estar a la passada edició del Festival Sónar; o el rocker líder de Wilco en solitari, Jeff Tweedy, entre d'altres.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés