Publicat 29/06/2015 16:35

La navegació per internet amb el mòbil es triplica i desbanca l'ordinador

Cuatro consejos para tomarse la mejor selfie
COLPRENSA

Els catalans consulten el mòbil més de 50 vegades al dia i un de cada tres s'informa a internet

BARCELONA, 29 juny (EUROPA PRESS) -

La navegació per internet a través de mòbils intel·ligents i 'tablets' ha augmentat un 318% entre 2013 i 2014 a Catalunya, i ha "desbancat" l'ordinador com a punt de connexió principal, segons l'Informe de la Comunicació a Catalunya 2013-2014', elaborat per l'Institut de la Comunicació ([Incom]) de la Universitat Autònoma de Barcelona.

L'informe, en què han participat 23 autors de sis universitats catalanes, ha estat presentat aquest dilluns per la seva coeditora Carme Ferré; el director d'Incom José Luís Terrón; el secretari de Comunicació de la Generalitat, Josep Martí; el rector de la UAB, Ferran Sancho, i el director general de comunicació de Gas Natural Fenosa, Jordi Garcia Tabernero.

Detalla que el 85% de la població es connecta diàriament a internet, cosa que cada vegada es fa més a través del mòbil i en itinerància, és a dir, a l'espai públic, un xifra que ha passat del 16% el 2013 al 36,5% en 2014, mentre que l'ús de l'ADSL ha baixat en les llars catalanes.

A més, l'informe apunta que un 99,8% dels més grans de 14 anys disposa de connexió a la xarxa en el seu mòbil, cosa que situa a Espanya com a "líder continental" en disponibilitat de telèfons intel·ligents, i els usuaris catalans consulten el mòbil més de 50 vegades al dia, molts d'ells quan s'aixequen al matí.

Respecte al tipus de consum, la missatgeria instantània s'ha imposat al correu electrònic com ús preferencial de la xarxa, seguida per la informació, i l'ús de les xarxes socials, sent Twitter la més present a Catalunya.

PER INFORMAR-SE

Segons l'estudi, un de cada tres catalans s'informa a través d'Internet, i els internautes catalans consumeixen un 6% més de notícies que els castellanoparlants amb un 51,6% respecte a un 45,7%, ha destacat Ferré.

Tot i això, la presència global del català en els mitjans de comunicació ha baixat, a excepció de la ràdio: els continguts a Internet són en un 64% en castellà respecte del 30% de català, i a la televisió el 84% de la població la consumeix en castellà i el 50% en català.

IMPACTE DE LA DIGITALITZACIÓ

La digitalització ha impactat negativament sobre els models de negoci de la premsa i el cinema que, segons l'estudi, no han respost amb actuacions "innovadores" per resoldre la situació, pel que baixen tots els indicadors: ocupació, ingressos, difusió, audiència i publicitat, segons Ferré.

La televisió és el mitjà que més es recupera perquè s'estabilitzen les aportacions de les administracions i es dóna una recuperació tímida dels ingressos publicitaris --han passat de 74,5 a 79 milions d'euros entre 2013 i 2014--, mentre que la ràdio continua patint la crisi general dels mitjans.

El treball ha detectat una millora de la inversió publicitària el 2014 en el sector digital, sobretot en cercadors i telefonia mòbil.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés