Publicat 05/05/2015 10:49

La NASA capta per primera vegada sons a la vora de l'espai

Asteroides
Foto: NASA

MADRID, 5 Maig (EUROPA PRESS) -

Per primera vegada en 50 anys, la NASA ha captat misteriosos sons procedents de l'espai. Gràcies a micròfons d'infrasò, s'han recollit una espècie de xiulets que es produeixen a 36 quilòmetres per sobre de la superfície de la Terra.

Aquest fita s'ha aconseguit a través de l'experiment d'un estudiant de la Universitat de Carolina del Nord, Daniel Bowman, que va dissenyar i va construir un equip capaç de captar les ones de so en freqüències inferiors a 20 hertzs. L'infrasò està per sota del rang auditiu humà, però l'acceleració de les gravacions els fa audible. "Sona una mica com 'Expedient X'", ha assenyalat Bowman, en declaracions a 'Live Science'.

Els sensors d'infrasò penjaven d'un globus d'heli llançat el 9 d'agost del 2014 i que va volar per sobre de Nou Mèxic i Arizona fins a abandonar el planeta. Els experts han explicat que cap experiment d'infrasò ha arribat mai abans a aquestes altituds.

A mesura que el globus anava ascendint, els sensors d'infrasò van recollir una barreja de senyals que ara els científics estan intentant interpretar. Bowman va informar el passat 23 d'abril, a la reunió anual de la Societat Sismològica d'Amèrica, que "mai havien sentit abans tants senyals estratosfèrics". L'estudiant també s'ha mostrat "sorprès" per la gran "complexitat del senyal".

Després de l'èxit d'aquest enviament, la NASA pretén donar suport a un segon projecte per gravar més d'aquests sorolls estranys a final d'aquest any. "Segurament, si posem instruments per sobre de l'estratosfera trobarem coses que no hem vist abans. No s'havia fet res així en 50 anys", ha recordat el científic.