David Zorrakino - Europa Press
BARCELONA, 27 nov. (EUROPA PRESS) -
El conseller de Recerca i Universitats de la Generalitat, Joaquim Nadal, ha avisat que el Govern incomplir la llei orgnica del sistema universitari (LOSU) si no es modifica en el trmit d'esmenes al Congrés "perqu és impossible de complir".
En una entrevista aquest diumenge en el diari 'Ara', recollida per Europa Press, el conseller ha assenyalat que les competncies són de les comunitats autnomes i que existeix una llei d'universitats catalanes des del 2003.
Segons ell, en la LOSU hi ha punts que "afecten la singularitat del sistema catal, que ha ests a la laboralització del professorat", ja que la nova llei diu que hi ha d'haver un 51% de funcionaris i, en les seves paraules, cap universitat catalana compleix aquest percentatge.
També ha demanat que la llei admeti que els rectors puguin ser personal indefinit sense necessitat de ser funcionaris, i ha afegit que si aquests punts no s'inclouen, "la llei no prosperar, espero".
CONFIA QUE ELS PRESSUPOSTOS REFORCIN LES UNIVERSITATS
Quant a la situació de les universitats a Catalunya, ha lamentat que es trobi "pressupostriament estrangulada", per confia que s'aprovin els pressupostos catalans per poder-li destinar una partida de 30 milions d'euros.
Segons el conseller, aquesta inversió ajudaria les universitats "a reduir la precarietat, tenir una capacitat de més flexibilitat per millorar les prestacions de les plantilles i dotar les places d'acreditació raonable".
Tot i així, ha acusat el Govern central de no facilitar recursos: "Hi ha hagut transferncia de competncia sense cap trasps de recursos en aplicació de l'article 158 de l'Estatut".
LLEI DE CINCIA CATALANA
Nadal ha anunciat que la llei de cincia podria arribar en un ple del Parlament al desembre o gener i que li "costaria entendre que hi hagués algun vot en contra".
Respecte a la llei de cincia que prepara el Govern central, ha dit que no admetran "un nivell d'intervencionisme que signifiqui hipotecar l'economia dels centres de recerca", i ha dit textualment que planteja obstacles sobre el reconeixement de l'especificitat del sistema catal.
En ser preguntat sobre la seva opinió sobre la derogació del delicte de sedició, ha assegurat textualment que és un aval en la política de dileg: "És un segon pas que s'afegeix als indults i que anir afegint temes sobre la taula".