Publicat 05/11/2020 16:30

Multen 15.000 persones i 330 locals en tres setmanes a Catalunya

Un agent dels Mossos d'Esquadra
David Zorrakino - Europa Press - Archivo

153 sancionats dijous a la nit per saltar-se el toc de queda

BARCELONA, 5 nov. (EUROPA PRESS) -

El conseller d'Interior de la Generalitat, Miquel Smper, ha explicat aquest dijous que els Mossos d'Esquadra i les policies locals de Catalunya han multat 15.258 persones i 330 establiments durant aquestes tres setmanes per incomplir les restriccions que s'han imposat per contenir el coronavirus.

Així ho ha explicat en una roda de premsa telemtica a la Conselleria, en la qual també han intervingut la consellera de Salut, Alba Vergés; el director del Servei Catal de la Salut, Adri Comella, i el sots-director general de Protecció Civil, Sergio Delgado.

De les 15.258 multes, 8.834 les han imposat policies locals i 6.424 són dels mossos, mentre que pel que fa a les sancions dels establiments 243 les policies locals i 87 els mossos.

Al llarg d'aquestes tres setmanes s'han tancat 13 locals a Catalunya --vuit els Mossos-- i tan sols dijous a la nit hi ha hagut 153 sancions per incomplir el toc de queda.

Sergio Delgado ha demanat "adaptar els horaris i els mbits" d'activitat durant el cap de setmana que es facin dins el mateix municipi, per evitar llocs on es puguin produir aglomeracions.

CONFINAMENT MUNICIPAL I MOBILITAT

El conseller Smper ha agrat "el compliment generalitzat" de les restriccions, tot i que ha assenyalat que dijous van augmentar un 12% les sortides de l'rea de Barcelona, i dilluns es va produir un 8% més d'arribades de l'habitual, coincidint amb les hores abans i després del confinament municipal de finalització de setmana.

Quant a la mobilitat nocturna, a l'rea metropolitana de Barcelona ha caigut un 34% respecte al que és habitual aquest any, i un 44% respecte al mateix dia de l'any passat, amb la mxima diferncia entre les 22 i les 0 hores.

Smper ha advertit que aquest cap de setmana hi tornar haver 5.000 mossos dedicats a controlar el confinament municipal, amb uns 200 punts de control desplegats a les carreteres.