Publicat 08/03/2015 12:02

Seat treballa en la cinquena generació de l'Eivissa

Seat Ibiza Cupra
SEAT

BARCELONA, 8 març (EUROPA PRESS) -

Els dissenyadors de Seat estan treballant ja amb la nova generació de l'Eivissa, la que serà la cinquena del model més longeu i el de més èxit de la història de l'automobilística de Martorell (Barcelona), amb la previsió de llançar-la en dos anys.

El director de Disseny de Seat, Alejandro Mesonero-Romans, ha explicat en una entrevista d'Europa Press que el centre de disseny de la filial espanyola del grup Volkswagen està en ple procés de desenvolupament de la nova gamma de l'Eivissa, que comptarà amb una "família completa".

El model actual es va llançar a mitjans del 2008, tot i que el 2012 es va fer una renovació de la gamma amb un redisseny exterior i millores a l'interior i una sèrie de motoritzacions amb major grau d'eficiència.

El SEAT Ibiza va ser llançat per primera vegada al mercat el 1984, dissenyat per Giorgetto Giugiaro i fabricat a la planta de la Zona Franca de Barcelona, i l'any passat, en el seu 30 aniversari, va arribar a la xifra de cinc milions d'unitats venudes, convertint-se al cotxe espanyol més venut i exportat, ja que el 70% s'han venut fora d'Espanya, en un total de 75 països.

Fins a 1993, l'activitat de la marca s'havia concentrat a la fàbrica de la Zona Franca, però l'entrada de Seat al grup Volskwagen, la gran acollida al mercat dels nous models i la necessitat d'augmentar la capacitat de producció van reclamar una nova planta.

Així, la segona generació de l'Eivissa es va convertir en el primer vehicle fabricat en la llavors nova planta de Seat a Martorell, on cada dia es produeixen a la línia 1 al voltant de 700 Eivissa, utilitzant directament a 1.600 persones.

La tercera generació va arribar el 2002, de la mà de l'actual director de Disseny del grup Volkswagen, Walter de Silva, mentre que qui va liderar l'actual generació ha estat Luc Donckerwolke.

SUPERAT PEL SEAT LLEÓ

El SEAT Eivissa ha estat fins fa pocs mesos el model més venut per la firma a tot el món, superat des de finals de l'any passat pel nou SEAT Lleó, llançat a finals de 2012 i que ha aconseguit arribar al nivell d'èxit del model icònic de la marca de Martorell, amb 154.100 unitats venudes en 2014 front a les 150.000 de l'Eivissa.

En el conjunt de l'any passat, a Espanya, el Lleó també va superar les vendes de l'Eivissa, ja que Seat va vendre 27.704 unitats del primer i 27.562 del segon, situant-se en la tercera i quarta posició del rànquing de models més venuts al país.

Tot i això, l'Eivissa ha recuperat l'impuls des de començament d'any, i entre gener i febrer ha estat el cotxe més popular, amb 6.231 vendes, un 65,2% més, per davant del Lleó, amb 5.934 unitats, un 53,6% més.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés