Publicat 11/03/2015 14:03

La Mostra d'Igualada apostarà fort pel públic adolescent en la seva XXVI edició

Mostra de teatre d'Igualada
MOSTRA D'IGUALADA

BARCELONA, 11 març (EUROPA PRESS) -

La Mostra d'Igualada (Barcelona) apostarà en la seva XXVI edició del 16 al 19 d'abril per cridar l'atenció del públic adolescent, reforçant l'oferta d'espectacles per a joves de 12 a 16 anys en el festival, que tindrà un total de 64 produccions --22 estrenes-- en 117 funcions, seleccionades d'entre 320 propostes rebudes.

Segons ha explicat en roda de premsa aquest dimecres el nou director artístic de la Mostra, Pep Farrés, aquesta edició estrena direcció, també liderada per Sílvia Lorente: "Volem generar que a poc a poc aquest públic torni al teatre", ha dit Farrés, la gran aposta dels quals és impulsar un públic difícil com el juvenil.

De totes les produccions, s'han programat 12 espectacles amb un llenguatge adolescent dirigits a aquest públic perquè "hi vagin sols i de manera independent".

Aquesta programació es complementarà amb taules rodones com la titulada 'Per euè els joves no van al teatre?' amb la participació d'experts i adolescents, a més d'altres activitats d'exploració de vies per arribar a aquest públic, que a més serà objecte d'una estratègia comunicativa específica.

RECUPERAR EL MERCAT ESPANYOL

Una altra de les vocacions d'aquesta edició serà la internacionalització i la recuperació del mercat espanyol, amb la participació de sis companyies estatals --com la basca Markeliñe-- i tres d'internacionals --com la gal·lesa Theatr Llaureu Goch--: "Volem posar èmfasis en la qualitat, i que tant l'espectador com els programadors vagin a Igualada".

Com a novetat, s'ha creat la figura del padrí del festival, que aquest any encarnarà el pallasso català Tortell Poltrona, a més d'haver dividit la programació en quatre itineraris per edat: de tres a sis, de sis a 12, 12 a 16, i un altre per a tots els públics.

En la proposta d'aquesta edició el gènere amb més pes és el teatre, tot i que els programadors trobaran una diversitat de possibilitats, ha explicat Farrés, que ha remarcat l'especial aposta per companyies emergents amb estrenes però també grups consolidats com Comediants.

Obrirà La Mostra la companyia de dansa urbana Brodas Bros amb l'espectacle de 'hip hop' i animació 'BR2', mentre que hi haurà dos espectacles de clausura: un d'infantil a càrrec de Xip Xap Teatre i un altre de juvenil per Guillem Albà & The All In Orchestra.

La franja de 12 a 16 anys podran veure també les companyies La Jarra Azul, La Jove de la Galeria, A trois teatre, La Rita Produccions, Companyia de Teatre Anna Roca i Delikatessen, entre d'altres.

L'alcalde d'Igualada, Marc Castells, ha assegurat que la Mostra ocuparà "cívicament" la ciutat, i ha reivindicat que Igualada s'ha remodelat, està revitalitzada, amb petites botigues, i peatonalitzada, havent-se convertit en un nucli per passejar amb un entorn de mil anys d'història.

El conseller de Cultura de la Generalitat, Ferran Mascarell, ha assegurat que aquest és un dels mercats estratègics de Catalunya, per la qual cosa la Generalitat hi posa un 150.000 euros; ha remarcat que Igualada "és una ciutat que s'ho creu".

Amb un pressupost d'uns 300.000 euros, el certamen també té 65.000 euros de l'Ajuntament i 25.000 de la Diputació, a més dels ingressos per patrocinis --Cacaolat, amb 3.000 euros-- i els ingressos que generi la taquilla.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés