Publicat 16/04/2020 13:46

Mossos i Endesa alerten d'una estafa en la qual se suplanta el nom de l'elèctrica

Estafa que suplanta a Endesa
MOSSOS D'ESQUADRA

S'envien missatges amb el logo d'Endesa i es demanen dades personals i bancries

BARCELONA, 16 abr. (EUROPA PRESS) -

Els Mossos d'Esquadra estan treballant conjuntament amb Endesa per prevenir i protegir als usuaris davant una estafa en la qual se suplanta el nom d'Endesa a través d'un correu electrnic per enganyar als ciutadans i tractar d'obtenir les seves dades personals i número de compte bancari.

En una nota de premsa d'aquest dijous els Mossos han apuntat que l'estafa es fa per correu electrnic i també per WhatsApp, i en aquests missatges s'utilitza el logo de la companyia elctrica i s'informa al client d'un error en el cobrament, per la qual cosa es reclama pagar una suposada factura endarrerida o bé se'ls avisa d'una eventual incidncia tcnica.

Després de l'avís, es demana a l'usuari que entri en un enlla adjunt on se li solliciten les dades personals i de pagament, en un tipus d'estafa que es coneix amb el nom de 'phishing' (suplantació de la marca).

Per aix, tant l'empresa com la Divisió d'Investigació Criminal (DIC) dels Mossos treballen per acabar amb aquesta prctica i evitar que més persones siguin víctimes de l'estafa.

VIRUS MALICIÓS

També recentment Endesa ha detectat correus fraudulents en els quals se suplanta a l'empresa i s'adverteix al client de presumptes problemes en el pagament de les factures, per la qual cosa els conviden a descarregar-se un arxiu que introdueix un virus maliciós en el dispositiu del client.

L'Institut Nacional de Ciberseguretat (INCIBE) i la policia ja han advertit que en anteriors ocasions es va avisar de l'existncia de correus electrnics que suplanten la identitat d'Endesa, en els quals s'assegurava que la factura s'havia cobrat dues vegades i que es necessitaven les dades bancries o la targeta del client per fer-li l'abonament corresponent.

RECOMANACIONS

Endesa en una nota de premsa ha fet una petició als ciutadans que rebin algun tipus de comunicació sospitosa, que es posin en contacte amb la companyia a través de la web endesa.com o enviant un correu electrnic a atencionalcliente@endesaonline.com.

Així mateix, recorda als seus clients que, si es registren a l'rea de client de la companyia, també mitjanant la web, poden estar al dia de tots els seus consums i factures, i avisen que mai s'avisaria als clients sobre devolucions d'imports mitjanant enllaos web ni es demanarien dades de domiciliació bancria.

Per la seva banda, la policia catalana recomana llegir amb atenció els missatges abans de realitzar cap acció, no obrir missatges d'origen desconegut que no s'hagin sollicitat, comprovar que la pgina web és segura i no facilitar cap tipus d'informació personal.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés