Actualitzat 28/04/2025 12:18

Un mort i dos ferits en una explosió en una planta de bateries a Sant Julià del Llor i Bonmatí

Archivo - Imatge de recurs dels Bombers de la Generalitat
BOMBERS DE LA GENERALITAT - Archivo

GIRONA 28 abr. (EUROPA PRESS) -

Una persona ha mort i dues més han resultat ferides en una explosió en una planta dedicada al reciclatge de bateries a Sant Julià del Llor i Bonmatí (Girona) aquest dilluns al matí.

Segons han informat els Bombers de la Generalitat en un missatge a X recollit per Europa Press, l'avís s'ha rebut a les 6.15 hores a través del telèfon d'emergències 112.

Per causes que encara s'investiguen, un dels forns ha explotat i el tècnic que estava treballant a la zona ha mort; l'ona expansiva també ha afectat dos treballadors més, que han resultat ferits --un d'ells de gravetat--, segons han informat els Mossos d'Esquadra en un comunicat.

Fins al lloc s'hi han traslladat diverses patrulles de Seguretat Ciutadana i d'Investigació de la comissaria de Santa Coloma de Farners (Girona), la Unitat Central de Medi Ambient i la Unitat Regional de Medi Ambient de Girona i Tècnics Especialistes en la Desactivació d'Artefactes Explosius (Tedax) dels Mossos.

També s'hi han desplaçat 5 dotacions dels Bombers de la Generalitat, amb efectius del Grup d'Incidents Tecnològics (GRIT), i el Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM).

Els Mossos han posat els fets en coneixement del jutjat d'instrucció en funcions de guàrdia de Santa Coloma de Farners i de la Conselleria d'Empresa i Treball, d'acord amb els procediments habituals en accidents laborals amb víctimes mortals.

Contador