MADRID, 5 maig (EUROPA PRESS) -
El periodista José María Íñigo ha mort aquest dissabte, segons ha informat la presentadora del programa de RNE 'No es un día cualquiera', Pepa Fernández.
Els seus inicis van ser a la ràdio, en programes musicals com 'El gran musical' i va ser un dels creadors de Los 40 Principales. El comunicador va adquirir fama a TVE a la dècada dels 70 gràcies a programes com a 'Fiesta', 'Directísimo' o 'Estudio Abierto'.
Íñigo comptava amb experiència en televisió i ràdio, i era un expert en periodisme musical. En els últims anys, entre 2011 i 2017, havia estat el comentarista del Festival d'Eurovisió per a TVE.
Els seus primers passos al món del periodisme van ser als quinze anys a Radio Bilbao (SER), posteriorment a Radio Popular (COPE) i al diari La Gaceta del Norte. Amb 18 anys va treballar en l'Agència EFE a la secció Servei de Reportatges Especials.
Posteriorment, va viatjar a Londres i col·laborava des de la BBC amb la Cadena SER en programes musicals. A Madrid, a la Cadena SER va presentar, entre altres programes, 'El Musiquero', 'El Gran Musical' i va engegar 'Los 40 principales'. També va col·laborar activament en publicacions com a 'Actualidad Española', 'Mundo Joven' i diversos diaris de Madrid.
La seva trajectòria televisiva va començar a TVE l'any 1968 amb el programa 'Último Grito', un musical que dirigia Pedro Olea i Iván Zulueta. Amb aquest últim com a director va protagonitzar la pel·lícula 'Un, dos, tres al escondite inglés'. També va treballar en altres films com 'A 45 revoluciones por minuto' o 'Terapia al desnudo'. El 1998, va participar en la cinta 'Muertos de risa' d'Álex de la Iglesia amb Santiago Segura i el Gran Wyoming.
A TVE, va presentar i va dirigir els programes 'Ritmo 70', 'Hoy 14.15', 'Estudio Abierto', 'Directísimo', 'Fantástico', 'La gente quiere saber' o 'Fiesta', entre altres. Va arribar a aconseguir amb ells més d'un centenar de premis, entre molts altres, el Premi Nacional de Televisió i el Premi Ondas.
Durant diversos anys va presentar a Telemundo-Canal 2, de Puerto Rico, el programa 'Estudio 2'. A Euskal Telebista-ETB2 va presentar durant quatre anys el programa 'Íñigo en Directo'.
En la televisió privada va presentar programes com 'Las mañanas de Telecinco' i '¿De qué parte estás?' (Telecinco) o 'El kanguro' i 'Qué memoria la mía' a Antena 3.
La veu d'Eurovisió des de 2011 a 2017 també va participar com a jurat al programa Generación de estrellas col·laborava amb el programa 'No es un día cualquiera' amb Pepa Fernández.
Com a escriptor va publicar una quarentena de llibres, entre els quals destaquen 'La bomba Esther Vilar', 'Enciclopedia de la música 1900-1970' o 'Estudio Abierto'. També va escriure nombroses guies de viatges. En solitari va publicar els llibres 'Ahora hablo yo', 'Cuando éramos jóvenes' o '¿Quién dijo miedo a volar?'.
L'ACADÈMIA DE TELEVISIÓ LAMENTA LA SEVA PÈRDUA
El vicepresident de l'Acadèmia de Televisió i realitzador, Fernando Navarrete, ha afirmat que "Íñigo va ser, a part d'un dels més grans de la comunicació que han existit a Espanya, un gran amic fins avui". També ha enviat un "càlid i afectuós" missatge d'afecte a tots els seus familiars, companys i amics.