Publicat 05/03/2018 18:31

Un monjo de Montserrat demana a l'Església no mirar a un altre costat per la censura i els presos sobiranistes

Muntanya de Montserrat
EUROPA PRESS - Arxiu

BARCELONA 5 març (EUROPA PRESS) -

El monjo de Montserrat (Barcelona) Josep Miquel Bausset ha afirmat que l'Església no pot mirar cap a un altre costat davant situacions com l'empresonament de líders polítics i socials i la prohibició de llibres i obres d'art, i s'ha preguntat: "No seria ben desitjable una protesta, una revolució?".

"És normal que un jutge imputi un delicte d'odi a un regidor per posar-se un nas de pallasso davant la Policia? És normal que se segrestin llibres o es prohibeixin obres d'art?", s'ha preguntat en una homilia aquest diumenge.

També s'ha preguntat si és normal i just que hi hagi líders socials i polítics a la presó preventiva, acusats de rebel·lió i sedició, quan Amnistia Internacional n'ha demanat la llibertat, i ha seguit: "Va ser normal la violència que es va produir l'1 d'octubre, quan Amnistia Internacional també ha denunciat com a excessiva la violència policial?".

Ha lamentat la immoralitat de les desigualtats socials i "la corrupció, que fa de la política i l'economia una cova de lladres", i ha criticat les baixes pensions i la situació dels refugiats que moren al Mediterrani mentre Europa mira cap a un altre costat.

"L'Església no pot callar davant la immoralitat dels bancs", ha dit, en recordar la crítica que va fer l'arquebisbe de Barcelona, el cardenal Joan Josep Omella, sobre que s'ajudés als bancs a sortir de la crisi i, amb els beneficis aconseguits en l'actualitat, no ho retornin a la societat, ha considerat.

Contingut patrocinat