Actualitzat 22/08/2014 13:20

Molt d'"Ice Bucket Challenge" però pocs diners per a l'ELA

La campaña deayuda para el ELA sigue mojando a famosos
Foto: EUROPA PRESS

MADRID, 22 Ago. (CHANCE)

El fenomen viral d'aquest estiu està sent sens dubte l'"Ice Bucket Challenge". Milers de cares famoses s'han apuntat a aquesta moda i no han dubtat a mullar-se amb aigua gelada i nominar altres famosos. Però és aquest l'objectiu principal del repte? La resposta és no. Els creadors d'aquest fenomen desitjaven conscienciar el món sobre aquesta malaltia, l'esclerosi lateral amiotròfica o ELA. Un dels pacients la va definir com sentir una galleda d'aigua gelada recorrent el teu cos i per aquest motiu es va començar a fer això, amb l'objectiu a més de donar diners per a la recerca d'aquesta malaltia.

   Justin Bieber, James Franco, Selena Gomez, Robert Pattinson, Cristiano Ronaldo, Alejandro Sanz, Iker Casillas, Sergio Ramos, Lady Gaga... i una llarga llista de famosos que han compartit el seu vídeo mullant-se. Fins i tot l'equip sencer de 'Zapeando' ho ha fet en directe.

   Però la presidenta de l'Associació Espanyola d'Esclerosi Lateral Amiotròfica (AdELA), Adriana Guevera, ha volgut indicar que tot i l'èxit mundial d'aquesta campanya solidària l'organització no està rebent fons. Recordem que després de penjar el vídeo a les xarxes socials cal donar deu euros perquè s'investigui la malaltia; al mateix temps s'ha de reptar tres persones més que facin el mateix, si en menys de 24 hores no ho compleixen la donació augmentarà a 100 euros. L'objectiu és recaptar fons per fer recerca de la malaltia.

   El polèmic Charlie Sheen ha estat el primer en mostrar els 10.000 dòlars que donarà a la causa. Ell no s'ha mullat amb aigua, ha preferit mostrar al món el verdader objectiu de la campanya.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés