El missatge del rei va ser seguit per 7,5 milions d'espectadors, 400.000 menys que el 2018

Publicat 26/12/2019 10:29:57CET
Imatge del tradicional missatge de Nadal del rei Felip VI
POOL

Catalunya, la comunitat amb menys quota de pantalla per veure el missatge del rei

BARCELONA/MADRID, 26 des. (EUROPA PRESS) -

El missatge nadalenc del rei Felip VI va registrar una audiència mitjana de 7.537.000 espectadors i un 65,1% de quota de pantalla, en el conjunt de les 25 cadenes que van emetre el discurs. Catalunya va ser la comunitat autònoma amb menys quota de pantalla (36,8%) i Múrcia la que en va tenir més (84,8%).

El 2018 l'audiència va ser de 7,9 milions i 70,6% en l'acumulat de les 30 cadenes, per la qual cosa aquest any s'ha produït un descens de 5,5 punts de quota de pantalla i 407.000 espectadors, segons dades de Kantar Media que ha ofert Barlovento Comunicación.

La primera al·locució nadalenca de Felip VI, que va pronunciar el 2014, va ser la que va aconseguir més seguiment amb una audiència mitjana de 8.239.000 espectadors i una quota de pantalla del 73,4%. Més interès va suscitar el missatge que Felip VI va adreçar als espanyols el 3 d'octubre del 2017 en el marc de la crisi política a Catalunya. En aquella ocasió, el discurs del monarca va aconseguir un 76,6% de quota de pantalla i 12.443.000 espectadors.

Aquell mateix any, el discurs nadalenc va ser el segon més vist dels retransmesos la nit de Nadal des de la proclamació de Felip VI amb 8.139.000 espectadors, encara que amb una quota de pantalla del 65,6%. Per contra, el missatge que va pronunciar el rei el 2016 va ser el menys vist amb 5.822.000 espectadors i una quota de pantalla del 57,6%.

El consum total de televisió en la franja horària del missatge nadalenc d'aquest dimarts va ser d'11,6 milions, cosa que representa un augment en 410.000 espectadors en relació amb el 2018.

Les dades indiquen que els segments en què el missatge nadalenc del rei va tenir més rendiment va ser entre les dones i els majors de 25 anys.

Per comunitats autònomes, Múrcia (84,8% de quota de pantalla), Castella-la Manxa (79,4%), la Comunitat de Madrid (73,7%) i Astúries (72,8%) van ser les que van registrar més seguiment. Per contra, Catalunya (amb un 36,8% de quota de pantalla) i el País Basc (amb un 43%) van ser les comunitats en què menys es va veure el missatge.

Contador

el més llegit

  1. 1

    Tallen la carretera d'accés a Sant Esteve de la Sarga (Lleida) per un despreniment

  2. 2

    Les rèpliques de quadres en alguns punts de Barcelona són d'entitats que defensen instal·lar l'Hermitage a la ciutat

  3. 3

    El CAC, la Generalitat i la CCMA presenten una campanya per fomentar l'esport femení

  4. 4

    El Consell per la República convoca el 29 de febrer l'acte a Perpinyà

  5. 5

    Anticorrupció demana la imputació de Ribó per un presumpte suborn en el cas 3%

La actualidad más visitada en EuropaPress logo: La actualidad más vista