Publicat 26/12/2019 10:29

El missatge del rei va ser seguit per 7,5 milions d'espectadors, 400.000 menys que el 2018

Imatge del tradicional missatge de Nadal del rei Felip VI
POOL

Catalunya, la comunitat amb menys quota de pantalla per veure el missatge del rei

BARCELONA/MADRID, 26 des. (EUROPA PRESS) -

El missatge nadalenc del rei Felip VI va registrar una audincia mitjana de 7.537.000 espectadors i un 65,1% de quota de pantalla, en el conjunt de les 25 cadenes que van emetre el discurs. Catalunya va ser la comunitat autnoma amb menys quota de pantalla (36,8%) i Múrcia la que en va tenir més (84,8%).

El 2018 l'audincia va ser de 7,9 milions i 70,6% en l'acumulat de les 30 cadenes, per la qual cosa aquest any s'ha produt un descens de 5,5 punts de quota de pantalla i 407.000 espectadors, segons dades de Kantar Media que ha ofert Barlovento Comunicación.

La primera allocució nadalenca de Felip VI, que va pronunciar el 2014, va ser la que va aconseguir més seguiment amb una audincia mitjana de 8.239.000 espectadors i una quota de pantalla del 73,4%. Més inters va suscitar el missatge que Felip VI va adrear als espanyols el 3 d'octubre del 2017 en el marc de la crisi política a Catalunya. En aquella ocasió, el discurs del monarca va aconseguir un 76,6% de quota de pantalla i 12.443.000 espectadors.

Aquell mateix any, el discurs nadalenc va ser el segon més vist dels retransmesos la nit de Nadal des de la proclamació de Felip VI amb 8.139.000 espectadors, encara que amb una quota de pantalla del 65,6%. Per contra, el missatge que va pronunciar el rei el 2016 va ser el menys vist amb 5.822.000 espectadors i una quota de pantalla del 57,6%.

El consum total de televisió en la franja horria del missatge nadalenc d'aquest dimarts va ser d'11,6 milions, cosa que representa un augment en 410.000 espectadors en relació amb el 2018.

Les dades indiquen que els segments en qu el missatge nadalenc del rei va tenir més rendiment va ser entre les dones i els majors de 25 anys.

Per comunitats autnomes, Múrcia (84,8% de quota de pantalla), Castella-la Manxa (79,4%), la Comunitat de Madrid (73,7%) i Astúries (72,8%) van ser les que van registrar més seguiment. Per contra, Catalunya (amb un 36,8% de quota de pantalla) i el País Basc (amb un 43%) van ser les comunitats en qu menys es va veure el missatge.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés