Publicat 06/04/2020 17:35

El Ministeri de Justícia demana als Registres civils que remetin diàriament defuncions per oferir informació objectiva

Un taüt al costat de diverses corones de flors fúnebres en el Tanatori Crematori Mémora Coslada.
Ricardo Rubio - Europa Press

   MADRID, 6 abr. (EUROPA PRESS) -

   La Direcció general de Seguretat Jurídica i Fe Pública del Ministeri de Justícia ha dictat una nova instrucció en la qual demana a tots els Registres civils que remetin diriament les dades de defunció per poder oferir una informació "vera, contrastada i més objectiva possible".

   Així ho diu la instrucció amb data del passat 4 d'abril, recollida per Europa Press, que assenyala que amb la finalitat de ser "eficaos" en la lluita contra la pandmia del coronavirus és necessari "tenir perfectament definit el nombre de defuncions i els llocs en les quals aquestes es produeixen".

   Segons explica la direcció que dirigeix Sofia Puente, s'ha comprovat que amb l'augment de nombre de defuncions i la reducció del personal en els Registres Civils no és possible tenir actualitzada diriament la plataforma 'Inforeg'. No obstant aix, a causa de la crisi sanitria, indica que cal que aquestes dades es coneguin amb el "major grau d'exactitud possible i amb la immediatesa que exigeix la realitat".

   Per aix, sollicita a tots els Registres civils, "tant exclusius com amb competncies en altres matries, així com els registres civils dels Jutjats de pau", que remetin a la Direcció general, una vegada finalitzada la jornada laboral, una relació en la qual consti "el nombre de defuncions que han tingut accés al Registre, nombre de llicncies d'enterrament que s'han concedit, i el lloc de la defunció, especificant la localitat i si la mateixa s'ha produt en un hospital, residncia o habitatge habitual".

    "És l'única forma de poder oferir als ciutadans una informació vera, contrastada i el més objectiva possible, que permetr també a les autoritats sanitries posar el focus en aquells llocs on els índexs de mortalitat s'han vist incrementats", assegura la instrucció.

   Així mateix, la Direcció general reconeix que aquesta sollicitud "suposa un treball afegit" i indica que és "conscient de l'enorme esfor" que estan realitzant els funcionaris, ja que el Registre Civil s'ha configurat durant l'estat d'alarma "com un servei més que mai essencial".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés