Veu els telfons intelligents molt addictius per a un cervell adolescent que és "més sensible" que l'adult
BARCELONA, 20 maig (EUROPA PRESS) -
El doctor en Neurocincia Michel Desmurget, autor del llibre 'Feu-los llegir!: Més llibres i menys pantalles', publicat en castell per Península i en catal per Edicions 62, ha abordat en aquest assaig l'"impacte negatiu" de les pantalles en l'aprenentatge de nens i adolescents, com també en el seu desenvolupament.
En una entrevista d'Europa Press, ha considerat que les pantalles tenen un "efecte de distracció" sobre els nens, els treuen temps per a altres activitats d'aprenentatge i per dormir, i els afecten en l'idioma i la comunicació.
Desmurget ha assegurat que les pantalles també tenen un efecte negatiu sobre els resultats acadmics dels nens, i ha fet referncia a estudis que demostren que donar un telfon intelligent a un jove implica que al cap de tres mesos té un "descens significatiu en la seva habilitat de concentració".
Per contra, el llibre té resultats clarament positius, en les seves paraules, sobre els resultats acadmics, perqu "fan els nens més intelligents", ja que milloren el seu llenguatge, creativitat i aprenentatge en general.
Per l'autor, llegir ajuda en els resultats acadmics de matries com Histria, Filosofia i Llengües, per també altres com Matemtiques, Cincia o Biologia, ja que "llegir és la primera habilitat per dominar aquestes rees i entendre la pregunta que es formula".
ELS LLIBRES AJUDEN A ESCRIURE
Ha destacat que els llibres ajuden a millorar la capacitat d'escriure dels nens, ats que el llenguatge en un llibre és més complex: "Quan llegeixes tens més habilitat per escriure, per estructurar el teu coneixement, tens més habilitat d'organitzar una jerarquia d'idees i prioritzar la part intellectual".
De fet, en l'assaig, l'autor assegura que "ha arribat l'hora de tornar al llibre el lloc que li correspon i demostrar que la lectura per plaer no constitueix en absolut una prctica elitista, sinó un imperatiu urgent de desenvolupament" per als nens.
Ha assenyalat que els llibres provoquen un important impacte emocional sobre els nens, ja que els permet augmentar la seva capacitat per "sentir el que senten els personatges", la qual cosa es tradueix en més empatia i entendre millor els altres.
LIMITACIÓ DE LES PANTALLES
Desmurget s'ha mostrat favorable a limitar les pantalles i els telfons intelligents perqu considera que són molt addictius i generen una alta dopamina, i que el cervell d'un adolescent és "més sensible que el cervell dels adults davant aquestes petites activacions".
"El cervell necessita madurar i els joves no tenen aquesta maduresa. Realment el telfon intelligent és una amenaa", i ha considerat que, per tant, s'hauria de limitar l'ús de les pantalles i mbils intelligents que aconsegueixin aquesta maduresa cerebral.
En aquest sentit, l'autor ha defensat que "és el moment que els pares i els professors, que no fan diners amb aquesta indústria dels mbils i les pantalles, es posin d'acord per limitar-ne" l'ús entre els nens.
Ha remarcat la importncia que els pares ajudin els nens llegint-los histries i posant-los un límit al temps d'ús de les pantalles, i creu que s'ha de continuar conscienciant els pares sobre l'"impacte que tenen els llibres en l'aprenentatge".