BARCELONA, 16 des. (EUROPA PRESS) -
El Metro de Barcelona ha assegurat que "col·labora" per alleujar la situació d'embús a la xarxa del transport públic ocasionada per la incidència en tres línies de Rodalies, però ha advertit que en el suburbà no hi ha portes obertes per als passatgers del tren.
Així ho han explicat aquest dimecres a Europa Press fonts del Metro després que el portaveu de Renfe a Catalunya, Félix Martín, hi hagi reclamat que es permeti els passatgers amb títols de transport no integrats accedir al metro de Barcelona, cosa que la normativa no permet.
El Metro ha explicat que Renfe va contactar dimarts amb ells "sol·licitant col·laboració", per la qual cosa s'ha reforçat el nombre de treballadors d'informació i seguretat a l'enllaç entre les estacions de Rodalies Sant Andreu Arenal i de Metro Fabra i Puig, a Barcelona.
Tot i això, ha detallat que "es valorarà cas per cas" el cas dels viatgers de Rodalies amb títols no integrats que vulguin accedir al Metro, i no s'obriran les portes de manera general, tot i que hi ha usuaris que han pogut accedir al Metro aquest dimecres utilitzant aquest tipus de bitllets.
El suburbà barceloní ha precisat que intenta col·laborar "com en cada crisi que hi ha hagut, ja sigui per incidents o obres", i que els seus treballadors orientaran els passatgers sobre quin és el millor trajecte alternatiu per arribar al seu destí.
Les línies de Rodalies afectades són la R2, R8 i R11, la freqüència de pas de les quals s'ha reduït fins a un 50%, amb retards de 20 minuts de mitjana per trajecte.