BARCELONA 16 nov. (EUROPA PRESS) -
El sindicat Metges de Catalunya (MC), majoritari a la sanitat catalana, ha presentat aquest dijous al Ministeri de Sanitat les seves al·legacions a la modificació del decret de prescripció infermera sense diagnòstic mèdic previ.
El decret, aprovat pel Govern central el 2015, satisfà el sindicat, perquè està convençut que "la indicació de qualsevol fàrmac, estigui o no subjecte a prescripció mèdica, requereix sempre d'un diagnòstic previ".
Per a MC, el fet de diagnosticar és "competència exclusiva del metge", i l'atenció al malalt ha de ser individualitzada i adaptada en cada moment del procés terapèutic per no posar en perill el pacient.
Si el nou decret manté la prescripció col·laborativa, el sindicat exigeix que es respecti "minuciosament" l'establert a la Llei de garanties i ús racional dels medicaments i productes sanitaris.
ACREDITACIÓ
En aquest cas, creu que l'acreditació no s'hauria de fer amb caràcter general per a tot el col·lectiu infermer, sinó que s'haurien d'atribuir funcions personalitzades, d'acord amb el perfil i les capacitats individuals de cada infermer.
El sindicat rebutja l'obligatorietat del compliment dels protocols que es publicaran al BOE, ja que "limitarà l'acte mèdic i ignorarà els ràpids avanços en els diagnòstics" i tractaments que s'apliquen habitualment.