Publicat 26/05/2020 12:11

Més d'un 80% de les farmàcies catalanes atenen a pacients amb símptomes

Un farmacutic atén a un client (Arxiu)
Óscar Cañas - Europa Press

BARCELONA, 26 maig (EUROPA PRESS) -

El president de la Federació d'Associacions de Farmcies de Catalunya (Fefac), Antoni Torres, ha assegurat que més d'un 80% de les farmcies ha ats a persones que manifestaven tenir símptomes de coronavirus --per via telefnica i presencial-- que "no podien accedir als serveis públics de salut".

"Hem fet el treball que ens tocava fer i ho hem fet bé. Hem actuat de filtre per evitar el collapse assistencial", ha reivindicat aquest dimarts en roda de premsa telemtica en la qual també ha participat el responsable de projectes professionals de Fefac, lex Figueres, en el marc de la presentació dels resultats de la 'Enquesta sobre l'afectació del Covid-19 en la farmcia comunitria'.

Torres ha concretat que, malgrat els circuits que ha activat la Generalitat amb el servei '061 Salut Respon' i l'aplicació per a mbil 'StopCovid19Cat' per filtrar possibles casos de coronavirus, "el farmacutic ha actuat com a conseller de salut davant els dubtes, els nervis i l'angoixa d'algunes persones".

També ha destacat el valor social de les farmcies catalanes, que al seu judici "han donat resposta a les necessitats socials --especialment als més vulnerables-- en excellent coordinació amb la Conselleria de Salut de la Generalitat" per protegir la salut de les persones.

Sobre els professionals del sector farmacutic, Torres ha detallat que han prestat un servei amb "més capacitats de l'habitual", i ha reivindicat la comunicació entre establiments i la capacitat logística de les empreses per proveir a la ciutadania.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés