Publicat 08/09/2024 13:38

Més d'1,6 milions d'alumnes de Catalunya inicien aquest dilluns el curs escolar 2024-2025

Archivo - Arxiu - Pares i alumnes al pati d'un collegi
David Zorrakino - Europa Press - Archivo

Hi haur 82.277 docents, més aules d'acolliment i refor de matemtiques i comprensió lectora

BARCELONA, 8 set. (EUROPA PRESS) -

Un total d'1.610.346 alumnes comenaran entre aquest dilluns 9 de setembre i el dijous 12 el curs escolar 2024-2025, que tindr com a novetat la prohibició dels mbils en Primria i la restricció del seu ús en l'ESO; més aules d'acolliment per a estudiants nouvinguts de l'estranger i l'aposta per la FP dual.

Segons va explicar aquest divendres en roda de premsa la consellera d'Educació i FP de la Generalitat, Esther Niubó, aquest curs compta amb 5.103 alumnes més matriculats, en comparació de l'anterior, i hi haur 82.277 docents --942 més--.

El curs comena el dilluns per a Infantil, Primria i ESO i el dijous per a Batxillerat i FP: 1,3 milions d'alumnes són de rgim general, que engloba Infantil, Primria, Secundria, Batxillerat i graus de FP; 130.020 de rgim especial, que inclou els ensenyaments de música i arts; 68.400 de formació d'adults; i 78.755 d'ensenyaments a distncia.

Segons dades de la Conselleria, la previsió aquest curs és de 249.904 alumnes matriculats en Infantil (enfront dels 259.639 del passat curs, és a dir, són 9.735 menys); 447.699 en Primria (4.313 menys, ja que en el passat curs eren 452.012); i 342.074 en ESO (4.421 menys davant dels 346.495 del curs passat).

En canvi, incrementa la previsió d'alumnat de Batxillerat amb 10.910 més (ja que hi ha 111.220 alumnes matriculats, enfront dels 100.310 del curs passat) i de Formació Professional amb 154.890 alumnes previst (3.706 més que el curs anterior, quan eren 151.184).

En relació a la plantilla de professorat, aquest curs hi haur 38.865 dotacions en Infantil i Primria i 43.412 en Secundria i ensenyaments postobligatorias, i també incrementa el personal d'administració i serveis (amb 4.408 dotacions, 80 més) i de personal d'atenció educativa (3.681 dotacions, 321 més).

En la seva intervenció, la consellera va assegurar que com a titular d'Educació treballar per millorar els resultats acadmics així com l'equitat del sistema educatiu, ja que creu que "la millora educativa sense equitat no té cap sentit", i ha assenyalat que la lluita contra la segregació és una altra prioritat del departament.

NOVETATS

Entre les novetats del nou curs, es troba la prohibició del mbil en Primria i en l'ESO es restringir i el centre educatiu decidir si ho usa o no, ja que, com apunta la consellera, "és un bon recurs" per els docents han d'ensenyar com usar-ho en l'mbit d'aprenentatge.

Niubó ha assegurat que aquest curs s'apostar per la FP dual; l'aplicació de la llei estatal de FP en els currículums d'aquests estudis, i la creació de centres pedaggics de FP, en línia amb l'objectiu del Govern i de la nova Conselleria --que incorpora, de fet, la paraula FP-- per impulsar aquesta modalitat educativa.

També s'han incrementat les aules d'acolliment (amb 1.282 dotacions) i s'afegeixen dues aules d'acolliment accelerat a Barcelona --on ja es va fer una prova pilot el passat curs--, i en altres municipis com Badalona (Barcelona) i dos en la demarcació de Tarragona.

Altres novetats passen pel Programa de millora de la competncia matemtica Florence en 87 centres, que es preveu ampliar a 200; el Pla de comprensió lectora amb una xarxa de 342 centres i un pla de millora de biblioteques en 50 escoles; un pla per reduir la crrega burocrtica dels centres; i la creació de 18 places de personal laboral de logopdia.

RTIOS I CENTRES EDUCATIUS

El nou curs tindr en el segon cicle d'Infantil rtios redudes, amb una mdia de 18 estudiants en P-3; i en altres etapes Niubó ha reconegut que hi ha rtios més altes del que es voldria, a causa de "una important taxa de matrícula viva", per la consellera es compromet a treballar en aix, sobretot en l'ESO.

També hi haur tres centres nous a la província de Barcelona --l'Institut Escola Mas Lluí de Sant Just Desvern, l'Escola Joan Domnech i Moner de Lloret de Mar i l'Escola Pedraforca de Saldes--; 13 nous edificis educatius i s'acabaran les obres en altres 447.