Publicat 28/12/2013 13:02

Més de 600 centres educatius participen en un projecte de la Generalitat per impulsar la lectura

BARCELONA 28 des. (EUROPA PRESS) -

Un total de 610 centres participaran al tercer any d'implantació d'un projecte de la Conselleria d'Ensenyament, 'Impuls de la lectura', per lluitar contra el fracàs escolar i reforçar el domini de la lectura durant tota l'escolaritat.

Segons un comunicat, el projecte, que s'emmarca al Pla Nacional de Lectura 2011-2015 del Govern, preveu realitzar 946 accions formatives per tot el territori, com jornades, presentacions i cursos de formació.

En relació amb la formació que realitzen els centres educatius, durant el primer any es treballen els components de la competència lectora i, en el segon, es tracta l'ensenyament explícit de les estratègies de lectura i el desenvolupament de l'hàbit lector en el temps de lectura.

Durant el segon any comença el treball sobre l'aprenentatge inicial de la lectura, que es continua durant el següent any, durant el qual se centra en el tractament de la lectura com a eina d'aprenentatge i també en la fluïdesa lectora.

Segons la Conselleria d'Ensenyament, l'impuls del projecte ha permès millorar els resultats de l'informe PISA el 2012, tenint en compte que la comprensió lectora va ser l'àmbit avaluat on millors resultats van obtenir els alumnes, per sobre de la mitjana dels països de l'OCDE.

Contingut patrocinat