BARCELONA 18 juny (EUROPA PRESS) -
Un total de 42.636 estudiants i 2.389 professors de Primria i Secundria de 545 escoles europees --264 a Espanya-- participen en les proves pilot del projecte CRISS, que busca contribuir el desenvolupament, l'avaluació i la certificació de la competncia digital en totes les escoles europees.
El projecte europeu, format per 15 institucions, compta amb cinc espanyoles: l'Universitat Oberta de Catalunya (UOC), Documenta Creaciones Multimedia Avanzadas (MyDocumenta), la Societat Andalusa per al Desenvolupament de les Telecomunicacions (Sandetel), el Govern navarrs i l'Escola Pia de Catalunya, ha informat aquest dimarts la UOC en un comunicat.
La professora d'Estudis de Psicologia i Cincies de l'Educació de la UOC Lourdes Gurdia ha assegurat que el projecte CRISS "ajuda a integrar" la competncia digital en el currículum escolar i avaluar-la de manera interdisciplinria.
La iniciativa, de tres anys i finanada per la Comissió Europea amb un pressupost de 4,8 milions d'euros, ha dissenyat una plataforma centrada en un porfoli digital amb eines TIC, que permet avaluar l'adquisició de la competncia digital de l'alumne.
A Espanya han participat en l'experincia 34.975 alumnes i 1.329 docents, i en les proves pilot, que tenen una durada d'entre sis i vuit mesos i que finalitzaran aquest juny amb el curs escolar, s'han sumat 264 escoles: 183 andaluses, 34 catalanes, 24 navarreses, sis basques, cinc extremenyes, dues de la Comunitat Valenciana, Balears, Múrcia, Galícia i Astúries, i una de Castella i Lleó i de Madrid.
El director de Consultoria i Desenvolupament corporatiu de Sandetel, Fernando Cornello, ha remarcat que per optimitzar l'experincia educativa, els docents i centres inscrits han tingut a disposició una formació en línia sobre el marc teric de la competncia digital.
El projecte, després de dur a terme les proves pilot i analitzar-les de manera confidencial, publicar els resultats a finals del 2019.