Actualitzat 17/12/2013 22:20

Més de 270.000 persones pateixen epilèpsia activa a Espanya

MADRID/BARCELONA 21 nov. (EUROPA PRESS) -

Més de 270.000 persones pateixen epilèpsia activa a Espanya, una xifra superior a la qual els experts estimaven, segons ha informat el doctor de l'Hospital Torrecárdenas de València, Pedro Serrano, qui ha avisat que es tracta d'una malaltia "infradiagnosticada" i que, en molts casos, són els propis pacients els que l'oculten per la por a la repercussió que pot tenir a nivell social, laboral i, fins i tot, familiar.

L'expert s'ha pronunciat així en el simposi Bial-Eisai, titulat 'Compromesos amb l'Epilèpsia: últims avenços d'Acetat d'Eslicarbazepina', que ha tingut lloc en el marc de la LXV Reunió Anual de la Societat Espanyola de Neurologia que se celebra a Barcelona.

En aquest context, Serrano ha destacat la importància de l'estudi Epiberia, creat amb l'objectiu de promocionar estudis epidemiològics en epilèpsia a Espanya: "Els fluixos migratoris que s'han produït els últims anys a Espanya podrien estar relacionats amb l'increment de casos d'epilèpsia a causa de causes infeccioses com la neurocisticercosi freqüents als països font d 'aquests fluixos migratoris", ha comentat.

La primera iniciativa d'Epiberia ha estat la realització d'un estudi de prevalença de l'epilèpsia a Espanya de base poblacional sobre tres zones geogràfiques. "Segons hem comprovat, la prevalença poblacional de l'epilèpsia és superior a la qual s'estimava", ha postil·lat.

En concret, un dels aspectes que preocupa als especialistes és com pot afectar l'epilèpsia a la qualitat de vida dels pacients. En aquest sentit, el doctor de l'Hospital La Fe de Valencia, Vicente Villanueva, ha informat que els pacients mal controlats presenten un "risc més alt de mortalitat", fins i tot fins a 3 i 5 vegades més que la resta, així com d'accidents.

Tot i això, actualment existeixen dos reptes per al tractament dels pacients amb epilèpsia. D'una banda, tal com ha explicat, cal aplicar l'ús de la neuroimatge, fer estudis genètics i de laboratori per "millorar" els mètodes diagnòstics i, així, descobrir la causa que origina l'epilèpsia, ja que un 35% dels pacients segueixen sense tenir una causa de la seva patologia. I, d'altra banda, és "fonamental" disminuir el percentatge de pacients que no responen a les medicacions.

Contingut patrocinat