BARCELONA 22 des. (EUROPA PRESS) -
Un total de 20.059 aspirants s'han presentat al concurs d'oposició de 2.000 places per a l'ingrés als cossos docents, la qual cosa equival a deu candidats per plaça, han informat a Europa Press fonts de la Conselleria d'Ensenyament de la Generalitat.
La convocatòria d'oposicions, el termini de les quals per presentar-se va acabar el dimecres, ofereix 373 places per al cos de mestres de Primària, 1.602 professors de Secundària, 11 de professors d'arts plàstiques i disseny i 14 d'Escoles Oficials d'Idiomes (EOI).
Per a les 373 places de mestres de Primària s'han presentat 3.863 aspirants; per a les 1.602 de Secundària, un total de 15.757 aspirants; per a les 11 d'arts i disseny, 318, i per a les 14 de professors de francès a l'EOI, 121.
Per serveis territorials, el del Consorci d'Educació de Barcelona ha rebut el major nombre de sol·licituds, amb 4.443 sol·licituds, seguit del de Girona, amb 2.449; el de Tarragona, amb 2.184; el Vallès Occidental, amb 2.059, i el Maresme-Vallès Oriental, amb 2.008.
Ensenyament ha afirmat que l'objectiu de la convocatòria és incrementar l'estabilitat de les plantilles, i la llista provisional d'admesos i exclosos es publicarà la primera quinzena de gener, i la definitiva, la primera de març, mentre que el procés selectiu es preveu iniciar-se a l'abril.
RESERVA D'UN 5% DE LES PLACES
La convocatòria preveu una reserva d'un 5% del total de places convocades per als aspirants que tinguin reconeguda una discapacitat física de grau igual o superior al 33%.
El procés selectiu comença amb la fase d'oposició, que consta de dues proves eliminatòries: la primera per demostrar els coneixements específics de l'especialitat, i que consta de dues parts valorades de forma independent.
En la primera part els aspirants de totes les especialitats hauran de realitzar una prova pràctica i, en la segona, hauran de triar i desenvolupar un tema per escrit d'entre els proposats a l'atzar pel tribunal --la pràctica val un 70% i l'escrita, un 30%--.
CONEIXEMENTS ESPECIALITZATS
La priorització de la prova pràctica aporta qualitat al procés selectiu perquè "permet valorar els coneixements específics de l'especialitat i la competència docent" de l'aspirant en l'aplicació a l'aula.
La segona prova té per objecte la comprovació de l'aptitud pedagògica de l'aspirant i el seu domini de les tècniques necessàries per a l'exercici docent, amb la presentació d'una programació didàctica i en la preparació i exposició oral d'una unitat didàctica, sent valorada de forma conjunta.
Els aspirants que superin les dues proves de la fase d'oposició hauran d'acreditar els mèrits previstos en la convocatòria, que hauran d'al·legar en sessió pública, i amb la puntuació de la fase d'oposició i el concurs obtindran la puntuació global.