Actualitzat 17/04/2013 18:28

Més de 200 persones participen en un simulacre d'accident d'avió a Lleida

Simulacro de accidente aéreo en Lleida-Alguaire
PROTECCIÓN CIVIL

LLEIDA 17 abr. (EUROPA PRESS) -

Més de 200 persones entre Bombers de la Generalitat, Mossos d'Esquadra, Guàrdia Civil, Policia Nacional i altres cossos d'emergència han participat aquest dimecres en un simulacre d'accident d'un avió amb múltiples víctimes mortals i ferits, durant les maniobres d'enlairament a l'Aeroport Lleida-Alguaire.

Segons ha informat Protecció Civil en un comunicat, l'exercici ha consistit a simular l'accident de l'aeronau A320 que, amb un impacte en moment de l'enlairament, s'ha incendiat i partit en dos, i ha deixat diversos morts i ferits entre els més de cinquanta passatgers que incloïa, per la qual cosa s'ha hagut d'activar el Pla d'Emergències de l'aeroport.

L'accident s'emmarca en el Pla d'Autoprotecció Aeronàutic de Catalunya (Aerocat), i el seu objectiu és "posar a prova" la coordinació dels diferents equips operatius en la gestió d'una situació de gran emergència.

En el simulacre, una trentena de Bombers s'han mobilitzat amb deu vehicles especials des dels parcs de Lleida, Balaguer, Almacelles, Almenar i Mollerussa (Lleida) i han extingit l'incendi i rescatat les víctimes, que han estat traslladades a centres mèdics.

Per la seva banda, els Mossos d'Esquadra han desplaçat 20 efectius de la Divisió de Policia Científica, de la Unitat de Mitjans Aeris i de la Regió del Pirineu Occidental, per garantir la seguretat a la zona, restringir l'accés i assegurar la reserva de l'espai aeri i l'emissió i gravació d'imatges des de l'aire, al que han estat ajudats per 32 membres de la Guàrdia Civil, quatre de la Policia Nacional i quatre més de la Policia Local de Lleida.

El Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) ha aportat 26 professionals i deu unitats per atendre les víctimes i prioritzar aquells més greus, als quals ha traslladat als hospitals segons la seva patologia, i la Creu Roja ha aportat nou efectius i tres vehicles per atendre familiars de les víctimes.

En el cas dels morts, l'Institut de Medicina Legal de Catalunya, juntament amb la Divisió de Policia Científica dels Mossos, han simulat l'aixecament dels cadàvers.

Contingut patrocinat