Publicat 16/02/2016 17:39

Més de 1.000 joves pateixen esclerosi múltiple a Catalunya

BARCELONA 16 febr. (EUROPA PRESS) -

Un total de 1.200 joves pateixen esclerosi múltiple a Catalunya, on aquesta malaltia afecta 7.000 persones, segons dades de la Fundació Esclerosi Múltiple (FEM), que dedicarà aquest 2016 un programa als joves amb el títol 'Joves i EM'.

Un 80% dels afectats són diagnosticats abans dels 40 anys i un 50%, abans dels 30 anys, i els símptomes comencen a aparèixer normalment entre els 20 i els 40 anys, ha informat aquest dimarts la FEM en un comunicat.

L'esclerosi múltiple es diagnostica en l'etapa més productiva de la vida laboral i quan els afectats estan formant i desenvolupant els seus interessos i aspiracions, per la qual cosa "l'orientació laboral i el suport emocional són claus per mantenir la seva autonomia".

Els símptomes més habituals de la malaltia són la fatiga, que afecta un 61% dels adults joves amb esclerosi; problemes de visió --un 57%--; problemes d'equilibri --un 55%--; dolor --53%--; insomni --51%--, i espasticitat --un 51%--.

Entre les principals preocupacions dels afectats estan les relacions de parella, que viuen amb dificultat afegida, i el futur laboral i la formació, ja que aquesta malaltia cada vegada es diagnostica més a joves quan comencen a estudiar o a treballar.

El programa de sensibilització ha estat presentat aquest dimarts per la directora executiva de la FEM, Rosa Masriera, el sotsdirector del Centre d'Esclerosi Múltiple de Catalunya, Jaume Sastre-Garriga, i dues joves afectades per la malaltia.

Contingut patrocinat