BARCELONA, 9 des. (EUROPA PRESS) -
Més de 100 marques, botigues i mercats de Nadal s'han unit a la campanya #joregalotalentlocal, que vol impulsar al collectiu de petits creadors que elaboren productes artesanals, locals i a petita escala amb l'objectiu de convertir-ho en una alternativa real i de proximitat als regals que proposen les grans cadenes.
Segons ha informat l'organització en un comunicat aquest dilluns, la iniciativa ofereix al consumidor productes fets a m per creadors que treballen amb provedors locals que afavoreixen el comer de proximitat i fomenten l'economia del territori.
A la pgina web de la iniciativa (joreaglotalentlocal.com), el públic trobar productes de joieria, borses, moda, decoració, papereria, infantil, illustració, cermica i animals, de marques de Catalunya, Galícia, el País Basc, Andalusia i Madrid.
La iniciativa també vol "interpellar directament el consumidor i fer-li reflexionar sobre el tipus de consum de prctica durant el Nadal", així com explicar l'important que és el seu compromís per canviar el sistema de consum massiu que tantes desigualtats crea.
Segons els impulsors, comprar creadors locals té beneficis socials com potenciar l'economia circular, afavorir el comer de proximitat, mantenir viu el teixit industrial del territori i defensar els projectes d'emprenedoria de les marques locals.