Actualitzat 07/05/2015 16:53

El Mercat de les Flors posa a ballar el quotidià amb 'The show must go on' de Jérôme Bel

Un momento de la obra 'The show must go on' del coreógrafo Jérôme Bel
Foto: MERCAT DE LES FLORS

20 barcelonins ballaran una obra emblemàtica del món de la dansa

   BARCELONA, 7 Maig (EUROPA PRESS) -

   El Mercat de les Flors acollirà la versió barcelonina de 'The show must go on', un espectacle emblemàtic del coreògraf francès Jérôme Bel que posa sobre l'escenari la quotidianitat local i que interpretaran vint barcelonins, a partir d'aquest divendres i fins al diumenge, ha explicat aquest dijous en roda de premsa el director de la sala, Francesc Casadesús.

   L'obra va ser escridassada i corejada a parts iguals en la seva estrena a París el 2005, al Théâthre de la Ville, quan un públic dividit com el d'un partit de futbol va tenir una reacció "molt visceral" davant de la simplicitat de la coreografia, la falta de virtuosisme dels intèrprets i la dilatació del temps, han explicat els assistents coreogràfics Frédéric Seguette i Dina Ed Dik, que la van interpretar en la seva estrena.

   L'elenc és heterogeni, no professional, compost per 20 persones de diferents professions, races, edats i procedència social, que van decidir escollir entre la població local de cada destinació on fan la funció per assegurar així que suposi "un mirall del públic", la qual cosa no ocorria amb una companyia europea davant d'espectadors asiàtics.

   Amb la seva cinquena creació, Bel busca destruir la jerarquia entre públic i actors i intenta comprendre el que passa en un espectacle, amb motius com la roba i el cos dels intèrprets o les expectatives del públic, ha descrit Seguette.

MAPAMUNDI BARCELONÍ

   El Mercat de les Flors ha fet un càsting obert al públic en el qual es van arribar a presentar 250 candidats: volien fer "un mapamundi de Barcelona, una fotografia de la societat multicultural de la ciutat", que inclou una persona en cadira de rodes i una altra amb discapacitat mental, ha explicat Casadesús.

   "El càsting no seleccionava capacitats, sinó varietat. Qualsevol podria interpretar la peça", ha aclarit el director del teatre, que ha posat èmfasi que, així i tot, és d'alt nivell artístic i es tracta d'una obra molt important en el món de la dansa.

MEMÒRIA POP

   El muntatge "té moltes portes d'accés: es pot llegir a través de la memòria que evoquen les cançons pop, que tots hem escoltat, o es pot arribar a capes més profundes d'anàlisi sobre els espectacles teatrals", ha observat el ballarí català Pere Faura, que va formar part de l'elenc en diferents ocasions.

   Un DJ és l'encarregat de punxar temes de Queen (grup que dóna nom a l'espectacle), John Lennon i Paul Mac Cartney, Edith Piaf, The Police o David Bowie, que sonen de principi a final, cosa que passa cada vegada menys a la societat, i que dóna lloc a la reflexió, ha relatat Faura.

   "No és qüestió de consumir, has d'aportar tu alguna cosa a l'escenari", ha sostingut el ballarí, a la qual cosa Seguette ha afegit que posa l'espectador en una posició d'activitat mental.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés