Publicat 07/07/2018 12:25

La meitat dels inscrits en la borsa d'interins d'Ensenyament no ha cursat encara el màster

Seu de la Conselleria d'Ensenyament
EUROPA PRESS - Archivo

   100 mestres s'acullen a impartir matèries de l'ESO el pròxim curs

   BARCELONA, 7 jul. (EUROPA PRESS) -

   Un total de 5.192 candidats dels 9.513 inscrits (un 54,6%) en l'última convocatòria de la borsa d'interins de la Conselleria d'Ensenyament de la Generalitat ho han fet sense haver cursat encara el màster de formació del professorat però amb "el compromís de cursar-lo" en els pròxims tres anys.

   Del total de 9.513 inscrits --dels quals 4.321 ja tenen el màster o l'estan acabant-- en el concurs públic per prestar serveis amb caràcter temporal com a personal interí, 9.099 són de Secundària i 414 de Primària, han informat Europa Press fonts de la Conselleria d'Ensenyament.

   La Generalitat va publicar el 20 d'abril en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (Dogc) la convocatòria a la qual podien accedir "excepcionalment" candidats que estiguin cursant el títol oficial de màster de formació del professorat i persones que manifestin el seu compromís d'obtenir-lo abans de l'inici del curs 2021-2022.

   En una resolució va assenyalar que la necessitat d'atendre a l'alumnat i la situació extraordinària de falta de personal interí en algunes especialitats docents dels ensenyaments secundaris "fan imprescindible l'adopció d'una mesura excepcional que flexibilitzi el compliment del requisit" de tenir el màster de formació del professorat i el de la certificació que acredita la formació pedagògica i didàctica equivalent.

   La resolució va afirmar que "excepcionalment, també seran admeses, de forma condicionada a l'obtenció i presentació efectiva de la titulació o certificació, les persones que estan cursant el màster de formació del professorat o la certificació que acrediti la formació pedagògica i didàctica equivalent i les persones que manifestin el seu compromís d'obtenir aquestes titulacions abans de l'inici del curs 2021-2022".

   D'altra banda, un total de 100 mestres de Primària s'han acollit la possibilitat d'impartir matèries dels dos primers cursos d'Educació Secundària Obligatòria (ESO) el proper curs, pels quals les direccions dels centres catalans havien ofert 223 places.

   Ensenyament va publicar el 4 de maig una resolució en el Dogc per la qual mestres de Primària podien accedir de forma "excepcional" a impartir matèries de l'ESO durant el pròxim curs.

"INSUFICIÈNCIA" DE FUNCIONARIS

   La Generalitat assenyalava que podien impartir Matemàtiques, Llengua Castellana i Llengua Catalana "davant la insuficiència de professorat funcionari de carrera, en pràctiques i interí" en Secundària i si tenien reconeguda l'habilitació per impartir-les.

   Davant aquesta resolució, un total de 100 mestres s'han acollit la mesura de la Conselleria d'Ensenyament: 48 de Matemàtiques, 36 de Català i 16 de Castellà.

   Prèviament a l'oferta de la plaça, l'adreça del centre havia d'haver definit el lloc a la plantilla docent de l'institut com a lloc del cos de mestres.

   Fonts de la Conselleria d'Ensenyament han assegurat a Europa Press que es tractava d'una mesura "excepcional" per a un sol curs, i que el nombre de mestres interessats ha estat menor a les vacants, que el departament havia calculat en les més de 200 que es van oferir.

   El sindicat de professors de Secundària Aspepc·Sps va criticar la mesura implantada per la Conselleria d'Ensenyament, va retreure l'"error de planificació" del departament, i va presentar una demanda en un Jutjat contenciós administratiu contra la resolució de la Generalitat.