Publicat 12/06/2019 16:01

La meitat dels catalans triaria internet com a mitj de comunicació únic segons el CAC

La meitat dels catalans triaria
CAC

BARCELONA, 12 juny (EUROPA PRESS) -

El 48,4% dels catalans triaria internet si hagués d'elegir un mitj de comunicació únic durant un mes, una preferncia que se situa per davant de tenir accés només a la televisió (opció del 31%), rdio (amb el 13,7%), i la premsa (amb el 5,3%), segons una enquesta del Centre d'Estudis d'Opinió (CEO) de la Generalitat pel Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC).

Si la consulta oferís la possibilitat de diferents mitjans, com passa a la realitat, les preferncies són la televisió per informar-se i entretenir-se, i internet és la primera opció per formar-se una opinió i informar-se de temes locals, ha informat el CAC en un comunicat, després de la presentació de l'enquesta en el Mercat de l'Audiovisual de Catalunya.

No obstant aix, l'enquesta --amb una mostra de 1.600 persones que resideixen a Catalunya-- reflecteix una diferncia molt important segons l'edat, perqu les persones més joves aposten per l'internet per a qualsevol ús, mentre que els més grans trien preferentment la televisió.

Durant la presentació de l'enquesta, el president del CAC, Roger Loppacher, ha assegurat que s'observa una "clara divisió generacional" en l'ús de les noves tecnologies, de manera que fins als 50 anys hi ha una preferncia per l'internet, que a partir d'aquesta edat es manté en els mitjans tradicionals.

Aquesta bretxa generacional queda constatada en l'elecció del mitj que triarien si només poguessin decantar-se per un, perqu el 81,9% dels joves d'entre 16 a 24 anys optaria per internet.

Loppacher també ha afirmat que de l'enquesta es deriva que existeix una preocupació per la "presncia de continguts violents, la manipulació informativa o la publicitat dels jocs d'atzar", unes qüestions que els catalans demanen que es regulin adequadament.

TELEVISIÓ I RDIO

El 93,2% dels enquestats declara que mira la televisió cada dia, i per franges de consum, el 52,8% assegura que la mira entre una i tres hores, i el 19,3% més de tres hores.

L'enquesta del CAC evidencia un augment del consum de continguts sota demanda, perqu un 62,9% dels enquestats assenyala que ho fa, bsicament per veure sries i pellícules.

Quatre de cada deu persones a Catalunya estan abonades a serveis de pagament, i les plataformes més sollicitades són Netflix i Movistar.

Pel que fa al consum de rdio, un 59,8% dels catalans diu que l'escolta cada dia, per el 39,8% assenyala que no l'escoltar mai, i els continguts més escoltats són els informatius, seguits dels musicals.

OBJECTIVITAT I PLURALISME

Preguntats sobre el grau d'objectivitat i pluralitat, TV3 i La Sexta són les úniques televisions que aproven: la cadena pública catalana obté un 6,36 en objectivitat i un 6,17 en pluralitat informativa, mentre que La Sexta un 5,33 i un 5,41, respectivament.

Les altres televisions per les quals es pregunta --La 1, Antena 3 TV i Telecinco-- suspenen en els dos aspectes, especialment les privades en l'apartat de pluralitat, segons l'enquesta del CAC.

Una de cada quatre persones enquestades acostuma a mirar televisió local, especialment els majors de 50 anys.

En pluralitat i objectivitat d'emissores de rdio, aproven Catalunya Rdio, RAC1, Catalunya Informació i Cadena Ser, i suspenen Onda Cero, RNE i la Cope, segons l'enquesta.

Sobre l'ús d'internet, un 42,3% dels enquestats declara que navega entre una i tres hores al dia, i un 22,8% assegura que navega més de tres hores al dia, sobretot en la franja d'edat més jove.

CONTINGUTS

Consultats pels continguts menys apropiats per als menors, el 66,3% apunta a la violncia, seguit del contingut sexual i el masclista, i la principal preocupació en els informatius és la manipulació informativa, amb el 53,2%, seguit de la presncia excessiva de continguts polítics.

El tractament de gnere també preocupa, perqu el 49,4% de la població catalana considera que és "poc o gens igualitari", i sis de cada deu persones creuen que la publicitat dona una imatge no adequada de les dones.

El 83,9% dels catalans prohibiria o limitaria la publicitat de jocs d'atzar i apostes esportives, el 72,8% creu necessria la regulació de continguts visuals, i el 49,9% que el CAC hauria de tenir competncies sobre internet.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés