Publicat 17/02/2015 14:12

Mazda crea un espai cultural "rebel" a Barcelona amb Sónar+D, FAD i TedxBarcelona

Presentación de Mazda Space en Barcelona
EUROPA PRESS

BARCELONA, 17 febr. (EUROPA PRESS) -

La firma automobilística japonesa Mazda ha creat un espai cultural a Barcelona per transmetre l'esperit "jove i rebel" de la seva companyia, juntament amb la col·laboració de Sónar+D, FAD i TedxBarcelona, que elaboraran la programació del projecte, ha anunciat aquest dimarts el president i conseller delegat de Mazda Automòbils Espanya, José María Terol.

Ubicat al Born en un espai de 2.000 metres quadrats, el Mazda Space programarà 15 esdeveniments culturals, entre els quals es troben els tres xous programats amb el títol 'A taste of Sónar+D' amb l'arquitecte Felix Faire --que fa música a través de superfícies convencionals--, el japonès Ei Wada --que realitza sons amb la imatge-- i la banda Cap Sant Roc --que utilitza instruments propis--, ha assenyalat el director executiu de Sónar, Ventura Barba.

Les entrades gratuïtes per als xous de Sónar, que obrirà Faire el 5 de març, es poden descarregar des d'aquest dimarts en la pàgina web 'A taste of Sónar+D', ha indicat Barba, content de coincidir amb l'"esperit d'innovació, creativitat i tecnologia" del Mazda Space, que se sumarà a la cita amb la creativitat i la indústria del Sónar.

El Mazda Space, que té una programació per a sis mesos que es preveu que segueixi en el futur, vol ser un lloc per a "la cultura i el pensament avançat dins de la ciutat de Barcelona" amb la pretensió de convertir-se en un referent en la vida cultural de la capital catalana, ha assenyalat el president i conseller delegat de Mazda Automòbils Espanya, José María Terol.

"No només és important tenir bons productes, sinó que cada dia és més important que les marques tinguin ànima i que els clients la coneguin", ha abundat el president de Mazda Espanya, que ha evocat l'esperit rebel, inconformista i acostumat a seguir camins tecnològics diferents a la resta.

El FAD aterrarà a l'espai convençut que el "disseny és consubstancial a la transformació de la societat", i, per a això, impulsarà el projecte Xarxes d'Opinió amb Mazda Rebels, sota la temàtica de 'Disseny i transformació social' amb la finalitat de reflexionar i debatre sobre el rol del disseny com a impulsor de nous paradigmes que permetin millorar la vida de les persones, ha explicat la presidenta del FAD Nani Marquina.

Així, el 19 de febrer tindrà lloc l'activitat 'Disseny, protesta i reivindicació' i se centrarà en el paper del disseny com a arma creativa per incidir sobre la política, la cultura i la societat amb les presentacions d'Hervé Martiné i Leónidas Martín.

TedxBarcelona organitzarà a les 19 hores d'aquest dimarts una sessió de Karina Bennoune, que compartirà històries de gent real que lluita contra el fonamentalisme en les seves pròpies comunitats, i, a continuació, els assistents iniciaran un debat al voltant a la religió, l'extremisme i el terrorisme, ha explicat el fundador de la plataforma a Barcelona, José Cruset.

BARCELONA, PLATAFORMA DE LLANÇAMENT DE MAZDA A EUROPA

La inauguració de l'espai de 2.000 metres quadrats, després d'un concurs amb diverses ciutats europees, suposa la voluntat de convertir a Barcelona en "plataforma" de llançament a Europa de cinc models de la companyia, tres dels quals completament nous i dos models ja existents, com ja ha anunciat la firma a final de l'any passat.

La posada en marxa de l'espai de promoció i l'activitat associada suposarà la creació de 300 llocs de treball entre finals de 2014 i 2015, ha assenyalat el president.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés