Actualitzat 17/12/2013 21:04

Mascarell reclama al Ministeri que també es preocupi pel Liceu i millori la seva aportació

El conseller F.Mascarell y Sam Abrams, en una exposición sobre Joan Teixidor
EUROPA PRESS

Hi haurà un procés ràpid per substituir Matabosch al Liceu "amb totes les garanties"

BARCELONA, 12 set. (EUROPA PRESS) -

El conseller de Cultura de la Generalitat, Ferran Mascarell, ha reclamat al Ministeri de Cultura un "grau de preocupació més o menys idèntic o semblant" pel teatro Real que pel Liceu, després que el teatre madrileny hi hagi elegit al director artístic del Liceu, Joan Matabosch, i també ha demanat que millori la seva aportació a aquest equipament.

En declaracions aquest dijous després d'inaugurar una exposició sobre l'escriptor Joan Teixidor, Mascarell ha dit que respecta la decisió de Matabosch de substituir Gerard Mortier al Real, però ha reconegut que la seva decisió "afegeix alguna dificultat al Liceu", que solucionaran.

"Ell és qui té l'última paraula. Fa molts anys que fa aquest treball i, si li sembla que és bo canviar, evidentment ho respecto", ha sostingut, i ha afegit que es tracta d'una decisió personal i que la Generalitat tenia tota la disposició perquè continués al capdavant de la direcció artística del teatre.

Tot i això, s'ha mostrat preocupat per "l'actitud del Ministeri", a l'evidenciar les moltes dificultats que pateix el Liceu i que, segons Mascarell, han de veure sobretot amb les polítiques de l'Estat, que ha reduït aproximadament en un 40% la seva aportació al teatre català.

Per això, ha instat el Ministeri a revisar les seves polítiques d'aportació perquè els faciliti les coses: "Entenc que estigui preocupat pel teatre Real, però m'agradaria un grau de preocupació més o menys idèntic o semblant en el cas del nostre Liceu".

El conseller també ha apuntat que començarà un procés ràpid per poder reemplaçar Matabosch "amb totes les garanties", i decidiran en els pròxims dies sobre els possibles candidats.

Contingut patrocinat