Maria de Medeiros encarna el "tabú" en una obra al Teatre Lliure

Maria de Medeiros i Bulle Ogier
TEATRE LLIURE - Archivo
Publicat 31/1/2019 16:21:15CET

"El més horrible de l'incest és no poder odiar completament la persona que et destrueix"

BARCELONA, 31 Ene. (EUROPA PRESS) -

L'actriu Maria de Medeiros interpreta al costat de Bulle Ogier, ambdues debutants a Barcelona, l'adaptació teatral 'Un amour impossible', de Christine Angot, i amb direcció de Célie Pauthe, al Teatre Lliure de Barcelona des d'aquest divendres i fins al diumenge, on desgranen el "tabú i la prohibició social i incestuosa", que a més inclou una lectura política sobre les classes socials, ha dit De Medeiros en roda de premsa aquest dijous.

En la història, una dona indaga en la vida dels seus pares: una treballadora de la Seguretat Social i un parisenc erudit d'una família burgesa; després de l'embaràs de la mare, el pare declina casar-se per no barrejar ambdues classes socials, la qual cosa uneix la mare i la filla davant l'absència del pare; passats els anys la mare descobreix que el pare va abusar de la filla durant molt temps.

De Medeiros ha considerat que la proposta teatral és "extremadament política", ja que malgrat relatar un episodi molt íntim, alberga una lectura política sobre l'exclusió social, ha suggerit.

"Hi ha una anàlisi magistral de l'exclusió. Mostra fins a quin punt la nostra societat està basada en una exclusió fonamental i això és el que fa l'amor impossible en molts aspectes", ha desgranat.

CEGUESA DE MARE

A més, en l'abús del pare cap a la filla hi ha cert amor: "És el més horrible de l'incest: no poder odiar completament la persona que et destrueix", ha agregat De Medeiros, que ha afegit que l'espectacle versa també sobre la dificultat de la mare d'entendre la seva pròpia ceguesa.

La proposta mostra com les dues dones es recuperen després d'aquest trauma, amb un amor impossible entre la mare i el pare "amb una qüestió de classe molt forta", i també l'amor entre pare i filla, així com l'amor que la mare i la filla aconseguiran recuperar.

Ogier ha detallat que quan Célie Pauthe li va oferir el paper estava indecisa perquè no coneixia els seus projectes teatrals, encara que sí que sabia que havia portat a escena dues obres de Marguerite Duras, "una autora gens fàcil".

L'actriu ha constatat després que l'estil de direcció de Pauthe és "de gran finesa i intel·ligència", unes qualitats per les quals ha sentit interès, mentre que sobre la novel·la en la qual es basa la història ha considerat que és literatura contemporània extraordinària.

L'obra, en francès subtitulat, compta amb la col·laboració artística de Denis Loubaton i escenografia de Guillaume Delaveau, i encara que explica des dels vuit fins als 50 anys de la filla de la parella, la història no té una narració cronològica, sinó que transcorre entre flashbacks, ha precisat De Medeiros.

L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2019 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.