INSTITUTO DE UROLOGÍA SERRATE & RIBAL
BARCELONA 3 maig (EUROPA PRESS) -
La Societat Catalana d'Urologia ha nomenat presidenta la doctora María José Ribal després de celebrar eleccions aquest abril, amb la qual cosa s'ha convertit en la primera dona a ostentar aquest càrrec en l'agrupació mèdica, que compta amb més de 70 anys d'història, ha explicat en un comunicat aquest dijous l'Institut d'Urologia Serrate & Ribal, de què és directora mèdica.
Llicenciada i doctorada en Medicina i Cirurgia per la Universitat de Barcelona (UB), Ribal (Barcelona, 1970) compta amb una dilatada experiència en el camp de la urologia i un reconegut prestigi internacional en l'àmbit de la cirurgia major urológica-oncològica, laparoscópica i de trasplantament renal i investigació genètica de tumors urológicos.
Ha desenvolupat gran part de la seva carrera professional a l'Hospital Clínic de Barcelona, on és cap de la Unitat Multidisciplinària d'Uro-oncologia des de 2011, i ha passat també per centres hospitalaris com l'Hospital Sant Joan de Déu de Martorell,
el de Viladecans, el Centre Hospitalari Manresa, la Fundació Puigvert i l'University College London Hospital.