Actualitzat 20/07/2025 10:58

La manifestació del Pride Barcelona reuneix 150.000 persones segons l'Ajuntament

Capçalera de la marxa
LORENA SOPENA - EUROPA PRESS

Collboni espera que Barcelona aculli el WorldPride 2030

BARCELONA, 19 jul. (EUROPA PRESS) -

La manifestació del Pride Barcelona ha reunit aquest dissabte a la tarda 150.000 persones segons xifres de l'Ajuntament, més de 250.000 segons els organitzadors.

Ha començat sobre les 18.15 a la plaça Universitat, per recórrer el centre de Barcelona amb la pancarta de capçalera 'Cultura LGBTQIA+: Cultura universal'.

Entre els assistents en la primera línia han estat l'alcalde, Jaume Collboni; els ministres d'Igualtat i de Cultura, Ana Redondo i Ernest Urtasun; la consellera d'Igualtat i Feminisme de la Generalitat, Eva Menor, i el delegat del Govern espanyol a Catalunya, Carles Prieto, amb el president de Pride Barcelona, Ferran Poca, i l'històric activista del col·lectiu Jordi Petit.

La marxa de més de 50 carrosses ha desembocat al vespre en el passeig Lluís Companys, lloc de la lectura del manifest, i per a després s'han programat actuacions musicals de Chanel, Nebulossa, Edurne i Mónica Naranjo, entre altres artistes.

CONTRA L'"ONADA REACCIONÀRIA"

Pride Barcelona ha dit en un comunicat que la xifra d'assistents supera les seves expectatives i ha destacat que és una manifestació unitària que interpel·la la societat en un moment que considera clau: "L'onada reaccionària amenaça de retallar drets fonamentals i no ho podem permetre".

Els organitzadors han agraït la participació dels ciutadans, dels voluntaris, de les institucions i dels col·laboradors "en moments de regressió i discursos d'odi".

JAUME COLLBONI

Abans de la marxa, Collboni ha desitjat que Barcelona aconsegueixi acollir el WorldPride 2030, un esdeveniment internacional recolzat per InterPride per promoure el col·lectiu LGBTIQ+ mundialment, i inclou desfilades, marxes, festivals i conferències.

Ha afegit que presentaran la candidatura, després que al juny una delegació catalana anés a Washington D. C., que acollia aquests dies el WorldPride 2025, per postular la capital catalana com a seu de l'esdeveniment d'aquí a 5 anys.

Com va informar aleshores l'Ajuntament, la candidatura està impulsada per Pride Barcelona i inclou la Generalitat i el Ministeri d'Igualtat, a més del Consistori.

Contador