Publicat 4/10/2019 7:18:08CET

Manel llança el seu "eclèctic" cinquè àlbum 'Per la bona gent' aquest divendres

Manel
DAVID ZORRAQUINO - EUROPA PRESS - Archivo

El disc aposta pels 'samplers' com a "opció estètica"

BARCELONA, 4 Oct. (EUROPA PRESS) -

El quartet barceloní Manel llança aquest divendres el seu cinquè disc, 'Per la bona gent', el més "eclèctic" dels seus àlbums i amb una aposta estètica pels 'samplers', a més de ser la primera novetat del seu segell Ceràmiques Guzmán, han explicat en una entrevista d'Europa Press els seus components: Guillem Gisbert Puig, Roger Padilla, Arnau Vallvé i Martí Maymó.

Amb una dotzena de cançons, que estrenaran en directe en el Deleste Festival de València el 9 de novembre, la banda ha descrit que un dels trets d'aquest treball és la presència de 'samplers' --enregistraments de fragments preexistents--, com en 'Per la bona gent', amb un extracte d''Alenar', de Maria del Mar Bonet, i 'Aquí tens el meu braç' amb un 'sampler' de 'Vine a la festa', de Lluís Gavaldà, entre d'altres: "El procés ha estat el de gravar la cançó, usar el 'sampler', contactar i demanar permís al seu propietari", expliquen.

Han descrit que l'ús d'aquests àudios preexistents és "una opció estètica molt usada en la cultura hip-hop ianqui", amb referents de la seva pròpia cultura, i que, sense inventar res, ells han tractat d'utilitzar en les seves cançons establint una espècie de fil invisible.

Segons han explicat, es tracta de "col·laboracions impossibles" entre generacions de músics, i categoria en la qual inclouen metafòricament l'ús d'uns versos de Jacint Verdaguer en 'Formigues', com una manera de viatjar i connectar amb la tradició.

CADA CANÇÓ, UNA "PETITA ILLA"

"Cadascuna de les cançons té una producció molt diferent", han afirmat els músics, defensant que la idea és que cadascuna de les cançons fos una petita illa incomunicada respecte a la resta.

Quant a la sonoritat, aquest disc també suposa una evolució respecte als seus antecessors, ja que segons detallen el primer, 'Manel', era molt folk i d'ukelele molt marcat, i aquest últim gairebé no té aquest instrument: "A partir del segon disc --'10 milles per veure una bona armadura'-- va començar a aparèixer l'eclecticisme, i s'ha anat exagerant a mesura que avançava el temps", han relatat.

Si en el tercer 'Atletes, baixin de l'escenari' es van proposar tocar amb els seus propis instruments, donant lloc a un disc "molt de banda de guitarra crua a nivell sonor", en el seu quart, 'Jo competeixo', van començar a interessar-se pels sintetitzadors i una sonoritat més electrònica que ha perdurat en aquest cinquè àlbum.

Respecte a la temàtica, hi ha una certa exploració de l'ofici de músic: "Sense voler ens hem anat adonant que hi havia un fil conductor", han destacat, amb una part de cançons sobre la quotidianitat de les persones que es pugen a l'escenari, segons descriuen ells mateixos.

ROSALÍA: "AL·LELUIA"

Preguntats per la irrupció de Rosalía en el panorama musical català i internacional, han assegurat que el seu efecte s'ha deixat sentir a tot el món, i que el seu mateix productor tenia claríssim qui era Rosalía: "Que passi una cosa així al nostre al voltant... Al·leluia!".

"És perfecte. Ha fet un disc boníssim", han assegurat els músics considerant que és innegable com n'és de bona, y han desitjat que tant de bo a altres músics els arribi també aquest èxit.

Sobre el seu nou segell Ceràmiques Guzmán, arriba després de vèncer el seu contracte amb Warner i els ha regalat un procés de treball amb un punt més atractiu i estimulant: "Fa fins i tot més il·lusió que treure un disc en el qual hi ha una discogràfica darrere".

L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2019 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.