Publicat 04/10/2019 07:18CET

Manel llança el seu "eclèctic" cinquè àlbum 'Per la bona gent' aquest divendres

Manel
DAVID ZORRAQUINO - EUROPA PRESS - Archivo

El disc aposta pels 'samplers' com a "opció esttica"

BARCELONA, 4 oct. (EUROPA PRESS) -

El quartet barceloní Manel llana aquest divendres el seu cinqu disc, 'Per la bona gent', el més "eclctic" dels seus lbums i amb una aposta esttica pels 'samplers', a més de ser la primera novetat del seu segell Cermiques Guzmán, han explicat en una entrevista d'Europa Press els seus components: Guillem Gisbert Puig, Roger Padilla, Arnau Vallvé i Martí Maymó.

Amb una dotzena de canons, que estrenaran en directe en el Deleste Festival de Valncia el 9 de novembre, la banda ha descrit que un dels trets d'aquest treball és la presncia de 'samplers' --enregistraments de fragments preexistents--, com en 'Per la bona gent', amb un extracte d''Alenar', de Maria del Mar Bonet, i 'Aquí tens el meu bra' amb un 'sampler' de 'Vine a la festa', de Lluís Gavald, entre d'altres: "El procés ha estat el de gravar la canó, usar el 'sampler', contactar i demanar permís al seu propietari", expliquen.

Han descrit que l'ús d'aquests udios preexistents és "una opció esttica molt usada en la cultura hip-hop ianqui", amb referents de la seva prpia cultura, i que, sense inventar res, ells han tractat d'utilitzar en les seves canons establint una espcie de fil invisible.

Segons han explicat, es tracta de "collaboracions impossibles" entre generacions de músics, i categoria en la qual inclouen metafricament l'ús d'uns versos de Jacint Verdaguer en 'Formigues', com una manera de viatjar i connectar amb la tradició.

CADA CANÓ, UNA "PETITA ILLA"

"Cadascuna de les canons té una producció molt diferent", han afirmat els músics, defensant que la idea és que cadascuna de les canons fos una petita illa incomunicada respecte a la resta.

Quant a la sonoritat, aquest disc també suposa una evolució respecte als seus antecessors, ja que segons detallen el primer, 'Manel', era molt folk i d'ukelele molt marcat, i aquest últim gairebé no té aquest instrument: "A partir del segon disc --'10 milles per veure una bona armadura'-- va comenar a aparixer l'eclecticisme, i s'ha anat exagerant a mesura que avanava el temps", han relatat.

Si en el tercer 'Atletes, baixin de l'escenari' es van proposar tocar amb els seus propis instruments, donant lloc a un disc "molt de banda de guitarra crua a nivell sonor", en el seu quart, 'Jo competeixo', van comenar a interessar-se pels sintetitzadors i una sonoritat més electrnica que ha perdurat en aquest cinqu lbum.

Respecte a la temtica, hi ha una certa exploració de l'ofici de músic: "Sense voler ens hem anat adonant que hi havia un fil conductor", han destacat, amb una part de canons sobre la quotidianitat de les persones que es pugen a l'escenari, segons descriuen ells mateixos.

ROSALÍA: "ALLELUIA"

Preguntats per la irrupció de Rosalía en el panorama musical catal i internacional, han assegurat que el seu efecte s'ha deixat sentir a tot el món, i que el seu mateix productor tenia claríssim qui era Rosalía: "Que passi una cosa així al nostre al voltant... Alleluia!".

"És perfecte. Ha fet un disc boníssim", han assegurat els músics considerant que és innegable com n'és de bona, y han desitjat que tant de bo a altres músics els arribi també aquest xit.

Sobre el seu nou segell Cermiques Guzmán, arriba després de vncer el seu contracte amb Warner i els ha regalat un procés de treball amb un punt més atractiu i estimulant: "Fa fins i tot més illusió que treure un disc en el qual hi ha una discogrfica darrere".

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés